כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מה הקשר של מאיר רובינשטיין לכפר הדרוזי מאג'ר?

מה הביא את ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, לפלס את דרכו בין סמטאות הכפר הדרוזי מאג'ר שבגליל? • תשמעו סיפור • ויש גם וידאו

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, עם איאד סרחאן, קצין הבטחון ש ישובי גוש עציון
ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, עם איאד סרחאן, קצין הבטחון ש ישובי גוש עציון

אל הכפר מג'אר שבגליל הגענו למטרה של סיקור עיתונאי. כבישים צרים, מפותלים, בתים הבנויים כמעט בלי רווח למדרכות. כפר דרוזי טיפוסי בו לפאר ולהדר השוררים בתוך הבתים, אין כל קשר עם המציאות בשטח, זו הנשקפת מהחלונות היפים.

בבית משפחת סרחאן פגשנו, למרבה ההפתעה, בראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, שניסה להסביר למה הצפין כה רחוק.

מתברר, כי סגן אלוף איאד סרחאן, אחיו של מישר איאס נג'יב סרחאן, שנספה באסון השריפה בכרמל, משמש בתפקיד של קצין הביטחון הראשי של ישובי גוש עציון.

מאז נודע לרובינשטיין על האסון, עשה הכול כדי לסייע לאיאד, לנחמו ולעודדו. באותו יום אף הגיע באופן מיוחד לבקרו בבית משפחת הוריו שבכפר.

"אני רוצה להודות לתושבי גוש עציון, לעיריית ביתר ולראש העיר על התמיכה והחיבוק שקיבלנו מאז נודע לנו דבר האסון. הם ליוו אותנו ותמכו בנו.

"אני משרת בגזרת עציון כמעט שנתיים, והיום אני מקבל את ההערכה בחזרה אלי על כל הקשר שרקמתי עם ראש העיר, עם תושבי גוש עציון ועם תושבי ביתר ואפרת. ואני כולי הערכה ליחס ולקשר שפיתחנו. אנחנו מדברים על בני אדם, על האנושיות שיש באנשים, ועל האנושיות שיש בך, ראש העיר", אמר כשהוא מביט לעבר רובינשטיין העומד לצידו.

"תודה, בשם המשפחה, והכפר, וממני באופן אישי על העזרה ועל התמיכה ועל החיבוק שקיבלתי ממך ומהעירייה לאורך כל התקופה".

לחיצת ידיים, חיבוק, נשיקות, ואז השיב לו ראש העיר בדברים.

"איאד הוא סגן אלוף מוערך מאוד", אמר רובינשטיין. "הוא משרת את כל העדות, את כל המגזרים, בגזרה מאוד טעונה, לא קלה גזרת בית לחם. זה כולל גם את ההתיישבות, גם את התושבים מכל האזור, והוא באמת זוכה להערכה עצומה מאתנו. לא היה לנו מפקד מבריק, חכם, נבון, שיודע להתנהל במצבים מגוונים, לא קלים, עם היגיון בריא, עם שכל ישר, ותמיד מביא לידי הרגעת הרוחות. תודה רבה לך, ושתמיד נבוא לשמחות".

Untitled from bhol on Vimeo.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}