כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

השר ארדן דורש: להקפיא בניית רוואבי

הדרישה באה בעקבות חוסר היענות יזמי העיר הפלסטינית להסדיר בעיות שפכים ופסולת • אנשי מקצוע במשרד להגנת הסביבה: היעדר פתרונות יגרום למפגעים סביבתיים חוצי גבולות

רוואבי. צילום הדמיה
רוואבי. צילום הדמיה

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, פנה במכתב אל שר הביטחון, אהוד ברק, בבקשה שיפעיל את סמכותו ויורה מיידית על הקפאת המשך העבודות להקמת העיר הפלסטינית רוואבי, המוקמת בימים אלו צפונית לרמאללה.

במכתב מסביר ארדן, כי תסקיר הסביבה שהגישו יזמי העיר המתוכננת לקלוט 40,000 תושבים, נבדק על ידי המשרד ונמצא כלא מספק הן מבחינת היקף הנושאים אליו הוא מתייחס והן מבחינת היכולת למצוא פתרונות למגוון נושאים מהותיים.

הנושאים העיקריים החסרים בתסקיר הראשוני שהוגש ע"י היזם הינם: היעדר פתרונות לטיפול בשפכים, בפסולת, לאספקת חשמל ומים לעיר, פתרונות תחבורתיים של דרכי גישה לעיר וממנה ונושאים סביבתיים רבים נוספים.

השר ארדן הדגיש, כי היעדר פתרונות לסוגיות אלה יגרום למפגעים חמורים ובלתי הפיכים לסביבה. "מפגעים אלו הינם מפגעים חוצי גבולות, ותחום השפעתם אינו מסתכם בתחומי העיר רוואבי, אלא עלול להשפיע על שטחים נוספים נרחבים הן ברחבי איו"ש והן בתחומי מדינת ישראל למשל, זיהום חמור של מי התהום באקוויפר ירקון תנינים המספק מי שתייה לתושבי מרכז הארץ" ציין השר.

נזכיר כי לפני מספר חודשים ערך ארדן סיור במקום, ובסופו, העביר ליזם שהות של כחודשיים על מנת להתייחס למסמך ההערות וההנחיות לתסקיר ולתקנו בהתאם. אלא שעד היום לא התקבלה התייחסותו והעבודות לפיתוח העיר נמשכות כסדרן.

יש לציין, כי כביש הגישה הראשי המתוכנן לעיר עובר בשטחי C אשר נמצאים בשליטה ישראלית מלאה, דבר המאפשר את ההליכים לקידום סלילת הכביש, ומניעת מעבר משאיות ככלי להקפאת קידום בניית העיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}