כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"מדינות שלמות ייעלמו" • הרב ניר בן ארצי חוזה

לראשונה מאז ה'חטיפה', יוצא המקובל מתלמים לסבב הרצאות - ומזהיר: אל תצאו מהארץ - העולם בסכנה! • מזג אוויר: "האמריקנים דיברו על הקפאה - הקב"ה מקפיא את ניו-יורק" • משבר כלכלי: "הכלכלה בעולם תתפרק. בקרוב - מכה קשה בסין" • ומה איתנו? "ממשלת ישראל נגמרת"

מה העתיד? הרב ניר בן ארצי. צילום ארכיון
מה העתיד? הרב ניר בן ארצי. צילום ארכיון



חודשים אחדים לאחר פרשת ה'חטיפה', הרב ניר בן ארצי מתלמים משחרר סדרת תחזיות, שמצליחה לזעזע את מקורביו.

בשיעור שנשא השבוע ביישוב בו הוא מתגורר, קרא הרב להמעיט בטיולים: "אפילו להפסיק לגמרי, כי העולם כולו בסכנה. עבודה, פרנסה או נסיעות לחו"ל כדי להביא יהודים או לדבר מצווה - אין בכך בעיה. יסעו לשלום ויחזרו לשלום. אין שכינה בחוץ לארץ, אין הגנה".

ויש נימוק: "ריבונו של עולם מגביר את השטפונות, את הרוחות, את האש ואת רעידות האדמה. פעם נותן שטפונות קשים ופעם עושה רעידות אדמה קשים. פעם עושה הרי געש ואש קשה ופעם מביא רוח קשה שמשברת עצים והרים. כל יום מגביר הקב"ה מעשיו וכל שבוע מורגשת ההתגברות בעולם יותר ויותר".

לרב יש הסבר טוב למזג האוויר השורר בארה"ב בשבועות האחרונים: "האמריקאים דיברו על הקפאה, הקב"ה הקפיא להם את ניו-יורק. דיברו שוב על הקפאה - הקפיא להם את ניו-ג'רזי. בכל פעם שמנסים לדבר על הקפאה - הקב"ה מביא להם רוחות עזות וקשות ונותן להם לטפל בעצמם.

"השטפונות מתגברים באוסטרליה. יהיו עוד מדינות שיהיו להם שטפונות והן יעלמו מן העולם.

"במטוסים ובטיסות יש שיבושים, סיבוכים ובלבולים. הרבה מהמכ"מים, הרדארים והלווינים השתבשו.

"ימשיכו להיות דברים משונים בכל העולם: דגים נפלטים מן הים ומתים, ציפורים מעופפות ומתות, כל זה - יד ה' בדבר. אף אחד בעולם לא יכול לעצור את הקב"ה".

לראשונה מחוץ לתלמים

בן-ארצי התייחס למשבר הכלכלי שטרם אמר את מילתו האחרונה: "הכלכלה בעולם תלך ותתפרק, הסינים חושבים שהם יכבשו את העולם אבל בקרוב תהיה מכה קשה בסין. סין נשלחה לפרק את כלכלת אמריקה, רוסיה ואירופה ורק לאחר מכן סין תתפרק".

ויש כמה מילים על הפוליטיקה המקומית: "המדינות יאכלו אחת את השניה. בממשלת ישראל עובדים עשרים וארבע שעות. הם תשושים וחלשים, נחלשים ונגמרים. אין להם כוח, יש עליהם עומס רב. רק משיח יכול להציל את כל המצב הזה".

הרב בן ארצי ביקש מתלמידיו שלא לזלזל או לבייש את הנהגים בכבישים או ברמזורים: "לא להקניט יהודים בכבישים ובכל מקום ומקום. כי הסטרא אחרא והיצר הרע רוצה לקלקל ולהרוס את הטהרה והקדושה ואת אורו של משיח.

"הוא נכנס לאנשים ומשגע אותם, אז הם מאבדים עשתונות ועושים שטויות. לכן, לא להקניט ולא להציק לנהגים בכבישים ולא לצפצף - אלא, לוותר זה לזה. יהודים יקרים, לוותר זה לזה. אתה לא תדע מאיפה תבוא הבעיה, סע בזהירות ותחזור בזהירות".

מקורביו לא נרגעים מהאמירות הנחרצות שהשמיע בשיעור האחרון.

לדבריהם, התבטאותו בנוגע לסכנות העולם, קשורה בוודאות לפיגוע הקשה שהתרחש אמש (ב) במוסקבה.

מחר (ד) יערוך הרב בן-ארצי, לראשונה מאז פרשת ה'חטיפה', כנס המוני ראשון מחוץ לתלמים.

הכינוס יתקיים בבית הכנסת האר"י ברחוב הרצל בצפת. המקורבים מבטיחים המשך תחזיות על רקע המסרים האקטואלים האחרונים שהועברו בשיעורו של הרב בביהכנ"ס ביישוב תלמים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}