כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סילבן מודה בטעות: לא שמעתי לרבי

השר לפיתוח הגליל והנגב סיפר לאורחו, הרב משה הבלין, כיצד נכנס לראשונה לכנסת • מציע לממשלה לפעול על פי הוראות הרבי מליובאוויטש זצ"ל בנושא ישראל השלמה

"לקבל דברי חכמים". סילבן שלום. צילום ויקיפדיה
"לקבל דברי חכמים". סילבן שלום. צילום ויקיפדיה

פגישה מעניינת נרשמה השבוע בכנסת בין הרב משה הבלין, רבה של קריית גת וראש ישיבת חב"ד בעיר, והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. את הפגישה יזם סגן ראש העיר קרית גת, חיים שלום.

הרב הבלין בירך את השר וחיזקו על עמדתו החזקה ומלחמתו חסרת הפשרות נגד הקפאת הבניה בהתנחלויות. השר שלום סיפר בהתרגשות על פגישתו עם הרבי מליובאוויטש זצ"ל בימי חנוכה תשנ"ב. הוא אף זכר את נוסח הברכה בה התברך אז: "שירבה אור בישראל", ברכה שהתקשרה עם עובדת כהונתו באותם ימים כיו"ר חברת החשמל.

השר אף סיפר על מופת מיוחד לו היה עד. מתברר, כי באותו מעמד נכח גם נציג הליכוד בארה"ב, שסיפר לרבי ששלום רץ להיבחר לח"כ מטעם התנועה. הרבי הוסיף לשלום דולר נוסף על הדולר הקבוע - ובירכו: "בהצלחה רבה ובשורות טובות".

כשיצא, המשיך שלום לספר, סיפרו לו אנשים שנכחו במקום על שתי צורות של התייחסות של הרבי לאנשים שסיפרו לו על ריצתם לכנסת. כאשר סיפר על כך זאב בוים, השיב לו הרבי: "למה צריך לרוץ? הוא יכול ללכת, העיקר שיגיע", ואילו לרון נחמן אמר הרבי "שיהיה בהצלחה רבה ובשורות טובות", בדיוק כפי שנאמר לשלום.

שלום סיפר כי באותו רגע פקפק בדברים וחשב לעצמו: האם אפשר להשוות ביני לבין נחמן? הרי לי יש יותר סיכויים ממנו. לבסוף, בפריימריס של השביעיות, דווקא נחמן היה זה שנכנס בדירוג גבוה יחסית, כאשר סילבן שלום נכנס רק למקום ה-33.

באותן בחירות זכה הליכוד ב-32 מנדטים, ושלום הצליח להשתחל לכנסת רק בזכות התפטרותו של משה ארנס. בוים כלל לא נכנס לכנסת באותה קדנציה, אלא בזו שאחריה.

השר שלום הודה כי הוא מאמין בכך שבשל הפקפוק שהיה לו דווקא נחמן הצליח, כנגד כל התחזיות, להיכנס לכנסת בקלות, ואילו הוא, שפקפק, נכנס ברגע האחרון ובקושי. "מכאן רואים שמוכרחים להאמין ולקבל דברי חכמים בפשטות ובאמונה. מכאן שהממשלה צריכה לשמוע להוראות הרבי בכל עניין ונושא בארץ ישראל השלימה בכל תוקף ועוז".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}