כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שנתיים מאסר בפועל לסיקריק שמואל ויספיש

בית המשפט גזר שנתיים מאסר בפועל וחצי שנה על תנאי על שמואל ויספיש, בגין תקיפה ואיומים נגד עובדי 'ספייס' • יפצה את בעל החנות ב-50 אלף ש"ח • בפנים: הפרוטוקול

שמואל ויספיש בעת שיחרורו ממעצר. צילום: פיני רוזן
שמואל ויספיש בעת שיחרורו ממעצר. צילום: פיני רוזן

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ג) שנתיים מאסר בפועל וחצי שנה על תנאי, על הסיקריק שמואל ויספיש, בן 23, פעיל ב'משמרת הצניעות', בגין תקיפה ואיומים נגד עובדים בחנות המחשבים 'ספייס', בשכונת גאולה בירושלים.

וייספיש הטריד תקף ואיים על בעלי החנות והעובדים, על רקע התנגדותו לפעילות החנות באזור מאה שערים.

הכל החל לפני כשנתיים וחצי. ויספיש הפגין ותקף, יחד עם חבריו, את בעלי חנות 'ספייס' הממוקמת בכיכר השבת, ומול חנות 'גרינטק' הממוקמת ברחוב מלכי ישראל, בשל העובדה שבחנויות מוכרים מכשירי mp4 'לא כשרים' וסרטי גרובייס.

בעקבות מעצרו נערכו הפגנות סוערות בשכונת מאה שערים ובשכונות הסמוכות.

לאחר כעשרה ימים הורה שופט בית משפט השלום בירושלים על שיחרורו של ויספיש, לאחר שלא ראה עילה להוסיף ולהחזיקו במעצר. נאסרה עליו הכניסה לירושלים ל-30 יום, והוא הורחק מחנות 'ספייס' ל-180 יום. בנוסף, שולמה עבורו ערבות בסך 20 אלף שקל והפקדה נוספת בסך של 15 אלף.

לפני 9 חודשים הוגש נגד ויספיש כתב אישום בו נאמר כי הוא נהג להזדהות בין היתר בשם "נחמן גולד", וכי איים לשרוף את החנות ולרצוח את העובדים, במידה וימשיכו לעבוד בה. הוא אף ניסה לגרש לקוחות ולאיים עליהם שלא יקנו בחנות.

ויספיש מואשם כי בתקופה שבין חודש יוני לחודש אוגוסט 2008 נהג להגיע עשרות פעמים, עם עוד 15-10 אנשים, לחנות המחשבים והציוד אלקטרוני ולהפגין נגד פעילותה. הוא דחף את עובדי החנות והפך סחורה, חסם עם אחרים את הגישה לחנות וערך בה תפילות המוניות כדי להפריע לפעילותה.

ויספיש כינה את העובדים "נאצים", "שורפי נשמות" ו"חזירים". במהלך ההפגנות אף השליך אבן על מחסנאי החנות וגרם לו לכאבים. עוד נטען בכתב האישום, כי הוא ואדם נוסף בשם אפרים גרינפלד, גררו את בעל החנות, בנימין פרדמן, אל מחוצה לה והיכו אותו. הוא נפצע ונגרמו לו שברים באף ובאצבע שהצריכו ניתוחים.

כתב האישום ייחס לויספיש שלושה סעיפים בגין התפרעות, סחיטה בכוח ואיומים ותקיפה וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

ביולי 2010 הרשיע בית המשפט בירושלים את וייספיש, וכאמור, היום היום היא נידון ל 24 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, על כל עבירת אלימות. 5,000 קנס, או 3 חודשי מאסר תמורתו.
וכן פיצוי למתלונן בנימין פרדמן, בסכום של 50,000 ש"ח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}