כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מחאה בטקס הכבאים; נאומו של אלי ישי עבר בשקט

בטקס מיוחד חולקו עיטורי גבורה לשלושה כבאים שחירפו נפשם בשריפה בכרמל • נאומו של יו"ר ש"ס עבר בשקט • הפעם הייתה המחאה נגד רב-טפסר שמעון רומח • תמונות

מחאה בטקס הכבאים; נאומו של אלי ישי עבר בשקט
בחדרי חרדים

למעלה מחודש חלף מאז אסון השריפה בכרמל, הערב, באירוע הצדעה מיוחד, הוענקו למשפחות שלושת הכבאים שנספו בשריפה עיטורי גבורה על פעילותם בזמן האסון.

האירוע התקיים באולם אווניו שבקרית שדה התעופה ונערך בחסות חברת הביטוח 'הראל'. עיטורי הגבורה הוענקו לרב סמל דני חייט, רב כבאי אורי סמנדייב ולנער אלעד ריבן.

נראה כי ההפרעה לטקסים הקשורים לאירועי השריפה בכרמל הפכה לנורמה קבועה. הפעם בחרו הנוכחים להפריע לנאומו של רב-טפסר שמעון רומח, כאשר עשרות כבאים עוזבים את הטקס בשל חילוקי דעות על תנאי העסקתם. כאשר סיים את נאומו, שבו לאולם.

בין היתר כועסים הכבאים גם על דברים אותם אמר רומח בכלי התקשורת, בהם נכללו דברי ביקורת. "זו המחאה שלנו – מי שצריך לדעת למה, יודע", הסביר אחד הכבאים שיצא מהאולם.

דווקא נאומו של שר הפנים, אלי ישי, שכיבד בנוכחותו את האירוע, לא הופרע הפעם. ישי אמר: "עד לאותו יום קשה ונורא לא ידעו אזרחי מדינת ישראל, והייתי אומר גם ממשלות ישראל, את עוצמת מסירות הנפש, את הכוח, את הגבורה, ואת הנחישות להצלת חיים של הכבאים".

לדבריו, היום מבינים הרבה יותר מתמיד את משמעותו של מערך הכבאות בישראל. ישי הוסיף כי הוא, אישית, ידע זאת "מהרגע הראשון במשרד". הוא שב וחזר על הדברים אותם הוא לא מפסיק לומר מאז האסון ולפיהם "אי אפשר להתגבר על אסון כזה בלי מערך כיבוי אווירי".

לישי היה חשוב להדגיש בכדי להבהיר ששום השקעה תקציבית מצד הממשלה, אם לא תלווה בפתרון אווירי לכיבוי שריפות, לא תפתור את הבעיות גם בעתיד.





















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}