כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יממה לפני: הגר"ש והגר"ע במתקפת נגד

במכתב מיוחד שנשלח לגדולי ישראל מפורטים הנימוקים לפסיקה ההלכתית השנויה במחלוקת על גיורי צה"ל • ומי מימן את הפשקווילים לטובת הרב הראשי • המסמך המלא

יממה לפני: הגר"ש והגר"ע במתקפת נגד
מוטי סנדרוביץ







יממה לפני הפרסום הצפוי של מכתב גדולי ישראל האשכנזיים כנגד ההכשרה הרטרואקטיבית של גיורי צה"ל, מוציא הרב הראשי מכתב המהווה מעין 'תרופה' למכה הצפוי.

בלשכת הרב הראשי, כמו בביתו של הגר"ע יוסף, עושים ככל אשר לאל ידם להפחית את עוצמת הלהבות ההולכות ומתגברות מהצד הליטאי.

הגר"ש עמר נטל לידיו ארגז הכלים שעמד לרשותו של יעקב אבינו במלחמתו עם עשיו, ונוקט במלחמה, דורון ותפילה.

הדורון הוא החלק היותר חביב עליו. בשבוע וחצי שעברו מאז פרסום פסק ההלכה, נעשו מאמצים עילאיים להביא אסמכתות לפיסקה ההלכתית שיצאה מתחת ידיו. השיא מגיע במכתב מפורט אותו שיגרו מלשכת הרב לביתיהם של גדולי ישראל האשכנזיים (הנוסח המלא – בהמשך).

את חלק המלחמה, מנהלים אנשים המזוהים עם הגר"ש עמר, הרואים בחרדה את הפגיעה המתמשכת בכבודו של הרב הנערץ.

מי שעובר בימים האחרונים בריכוזים החרדיים יכול היה לראות מודעות רחוב המתפרסמות בגודל כפול כנגד הרבנים שעומדים בראש המאבק כנגד הפסיקה ההלכתית. מסתבר שהציבור הספרדי למד דבר או שניים מחבריו האשכנזיים, ואפילו נשכר כותב פשקווילים מומחה שינסח את המודעות בעגה ישיבתית. את המימון הביאו בני זוג המקורבים לגר"ש עמאר, שעלו לא מכבר מצרפת ומתגוררים בנתניה.

על חלק התפילה של הגר"ש עמר, מי אנחנו שנעיד על כך.

המכתב לגדולי ישראל

הבוקר (ב'), קיבלו גדולי ישראל מכתב עליו חתומים הגר"ש עמר והגר"ע יוסף, בו מוסבר: "הגירות הינה מושג הלכתי טהור ואינה ניתנת לשום תמורה או פרשנות. ועל כן חובה שהגירות תהיה 'כהלכה' על פי המבואר ברמב"ם ובשו"ע".

וכאן מגיעים סעיפי הפירוט:

א. גר שמל וטבל, ולא קיבל עליו מצות התורה בפני שלשה הכשרים לדון, אינו גר כלל, ואפילו קיבל עליו מצות אם זה לא היה בפני שלשה הראויים לדון אינו כלום.

ב. על ביה"ד המגייר לבדוק כראוי, אם המתגייר למד ויודע את עיקרי האמונה, וכן למד את ההלכות הבסיסיות של היהדות, (כנהוג בבתי הדין בישראל).

ג. כמו"כ יבדקו מה הביא אותו להתגייר, ומה הן מטרותיו, ויבדקו אם הוא אמיתי במה שאומר שמקבל עליו תורה ומצוות ולא מרמה את הב"ד.

ד. אם יש אומדן דעת שבודאי לא יקיים מצווות אין לקבלו לגיור.

ה. גר שמל וטבל וקיבל עליו עול תורה ומצותיה בפני שלשה הכשרים לדון, והכל נעשה כדין וכהלכה, ואח"כ שב לסורו ועובר על מצות התורה, הרי הוא כישראל מומר ויינו אסור, אבל קידושיו קידושין וגיטו גט, וכמו שמפורש בגמ' וברמב"ם ובשו"ע.

לאמיתה של תורה

עד כאן החלק המודפס, ומכאן עובר הגר"ש לפסיקה המופיעה בכתב ידו.

"הדברים הנ"ל הם מסקנת התשובות שכתבתי בעניני גרות. וכבר ביררתי שגם לדעת הרמב"ם ז"ל, קבלת המצות בפני שלושה הכשרים לדון, הוא לעיכובא. וביארתי דבריו שבפרק י"ג מהא"ב באר היטב בס"ד בתשובה משנת התשס"ד, והיא נדפסה בשו""ת שמע שלמה ת"ו (חיו"ד סימן י"ב) ע"ש".

"ועתה שבתי וביררתי הענין, והדברים היו למראה עיני פוסק דורני מרן הראשל"צ נשיא חכמי ישראל בעל יבי"א שליט"א, והסכים על זה וחתם בחתימת ידו, וגם הוסיף בכתי"ק שזה האמת של התורה והוא חוק ולא יעבור. וגם שלחתי כל זה לבג"צ, כדי להסיר דעת מי שטעה בזה".

"ובגיורי הצבא התברר שמלבד המילה והטבילה שהיו בפני ב"ד של שלשה כדין, גם כל גר מקבל עליו עול תורה ועול המצות בפני ב"ד של שלשה, וזאת אחר שמלמדים אותם עיקרי המצות כידוע, ונבחנים, וגם נמצאים אצל משפחות שומרי תורה ומצות, שגם המליצו עליהם".

על החתום: הגר"ע "עובדיה יוסף", המוסיף בכתב קודשו: "כל האמור לעיל אמת לאמיתה של תורה והמופרסמות א"צ ראיה",

וכן הרב "ש.מ עמאר", הכותב על עצמו כי "אני אוחז בשיפולי גלימת מרן שליט"א וחותם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}