כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הגרי"ד גרוסמן התברך - ויצא ליפן • כל הפרטים

לקראת דיון מכריע בגורל 'עצורי יפן', המריא רבה של מגדל העמק ליפן יחד עם מומחה עולמי לפוליגרף • רבי דוד אבוחצירא העניק ברכה לנסיעה: "יפן - ראשי תיבות 'יהיו פה ניסים'"

הגרי"ד גרוסמן. צילום: ישראל ברדוגו
הגרי"ד גרוסמן. צילום: ישראל ברדוגו

לקראת הדיון המכריע שיתקיים ביום רביעי הקרוב בבית המשפט ביפן, בגורלו של אחד מ'עצורי יפן', הנאשמים בהברחת סמים אל המדינה, יצא הבוקר (ב) הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, יחד עם מומחה עולמי לפוליגרף, בניסיון להביא להקלה בפסק הדין.

לפני כחודשיים נשלחה בקשה מטעמו של החיד"א וייס מאנטוורפן, המרכז את המאמצים להביא לשיחרורם של האסירים, אל הרב גרוסמן שינסה לגייס את פרופסור יגאל בן שחר, מומחה בעל-שם עולמי לפוליגרף, שעדותו יכולה להציל את גורלו של אחד העצירים.

החיד"א ביקש מהגרי"ד גרוסמן להיפגש עם המומחה ולשכנעו להגיע ליפן, כדי למסור עדות מקצועית למען אחד הבחורים, שגורלו יוכרע ביום רביעי הקרוב.

הרב גרוסמן נפגש עם המומחה והסביר לו את חשיבות העניין. הפרופסור נענה לבקשה, והרב הבטיח כי הוא יצטרף אליו אל הנסיעה.

אמש (א) המריא פרופסור בן שחר ליפן. הבוקר הצטרף אל הנסיעה הרב יצחק דוד גרוסמן.

מקורבי הגרי"ד גרוסמן מספרים בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "במהלך ימי השהות יבקר הרב את העצורים בבית הכלא המקומי ויחזק אותם עד כמה שאפשר".

לדבריהם, עדותו של פרופסור בן שחר עשויה להשפיע מן הקצה אל הקצה גם במשפטו של הבחור השלישי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשבוע שעבר שלח האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה את ברכתו להצלחה בנסיעה, ואמר כי "יפן" אלו ראשי תיבות: 'יהיה פה ניסים'.

שלושת בחורי הישיבה נעצרו לפני שלוש שנים בשדה התעופה ביפן, לאחר שבמזוודותיהם התגלו סמים. שניים מהבחורים כבר עמדו לדין ביפן.

על צעיר העצורים, יוסף בונדו, נגזרו חמש שנות מאסר, ומיצגיו החליטו שלא להגיש ערעור, אלא להעבירו ארצה לשם המשך ריצוי עונשו. בשבוע שעבר הוא יצא לחופשי לאחר שנשיא המדינה, בהמלצתו של שר המשפטים, העניק לו חנינה.

מאידך, המייצגים את הבחור השני, החליטו לערער על גזר דינו - שש שנות מאסר. משפטו של הבחור השלישי נפתח רק בחודשים האחרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}