כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שת"פ של אמת • ארה"ב תפעל תחת זק"א

יו"ר זק"א והנהלת 'חסד של אמת' בארה"ב החליטו על שיתוף פעולה בין שני הארגונים בפעילות 'חסד של אמת' ברחבי ארה"ב ובעולם: שדרוג כוח משמעותי ליחידה הבינלאומית של זק"א

שת"פ של אמת • ארה"ב תפעל תחת זק"א

במפגש שנערך השבוע בניו יורק בין יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב לבין הנהלת 'חסד של אמת' בארה"ב בנשיאותו של הרב מנדל רוזנברג, הוחלט על שיתוף פעולה בין שני הארגונים בפעילות 'חסד של אמת' ברחבי ארה"ב ובעולם.

ארגון 'חסד של אמת' בארה"ב בנשיאותו של הרב מנדל רוזנברג, מונה כחמש מאות מתנדבים מסורים המטפלים בכל אירוע של 'חסד של אמת' ברחבי ארה"ב, החל מטיפול ביהודים גלמודים הנפטרים בבתי חולים לא יהודים, ודואגים להם לכל הנצרך, טהרה, הלוויה, וקבורה יהודית. עד לעמידה על המשמר בכל נושא של כבוד המת, בתאונות דרכים, אסונות, ומניעת נתיחת ושריפת גופות. ארגון 'חסד של אמת' הינו בעל נסיון רב המוערך על ידי כל רבני ארה"ב מכל החוגים, כמו גם על ידי השלטונות בארה"ב על מקצועיותם ורצינותם הרבה.

הרב רוזנברג העומד זה כחמש עשרה שנה בראש הארגון, הקדיש את חייו לנושא 'כבוד המת', ובדרכו המיוחדת הצליח לחולל מהפך של ממש בהתייחסות השלטונות למושג 'כבוד המת' לנפטרים היהודים. "המטרה של 'חסד של אמת' תמיד הייתה לכבד את הנפטרים ולתמוך במשפחותיהם בהתמודדות מול האסון, שת"פ בין הארגונים יעצים את היכולות של שני הארגונים בכל מקום בעולם".

בפגישה בין חברי הנהלת 'חסד של אמת' - היו"ר הרב מנדל רוזנברג, הרב צבי גלוק, הרב מאיר ברגר - לבין יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א מתי גולדשטיין וקמב"צ היחידה דובי מייזל, סוכם שארגון 'חסד אל אמת' יעבוד מעתה תחת המטרייה של ארגון זק"א כארגון בינלאומי המוכר ע"י האו"ם, הן אל מול גופים בינלאומיים והן מול גורמי הממשל בוושינגטון. בהמשך מתוכננים קורסים משותפים למתנדבים חדשים בארה"ב, השתלמויות משותפות והעשרה הדדית בארץ ובארה"ב למתנדבים של שני הארגונים.

לארגון זק"א ו'חסד של אמת' יש נסיון רב של שיתוף פעולה בעבר, באירועים שהצריכו מעורבות בינלאומית ויכולת לוגיסטית ומבצעית רבה.

יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב אמר כי ההתחברות ושיתוף הפעולה בין שני הארגונים יהווה שדרוג כוח משמעותי ליחידה הבינלאומית של זק"א, ויתרום רבות ליכולות של שני הארגונים בהגנה על כבוד המת ברחבי העולם בכלל ובארה"ב בפרט.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}