כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"20 דקות, הבחור היה חי. כוחות ההצלה לא הגיעו" • שערוריה ב'תל ציון'

לצד הכאב הנורא ביישוב 'תל ציון' על מותו של הבחור דוד קריספין ז"ל, שנפל מגובה רב, יש לא מעט כעס וזעם • יו"ר וועד היישוב ומתנדב 'איחוד הצלה' מספרים על השערוריה שגובלת בהפקרת חיים • "המתנדבים לא קיבלו קריאה, והבחור פרפר למוות. האמבולנס הגיע כעבור 20 דקות"

צילום ארכיון
צילום ארכיון



טרגדיה ביישוב החרדי 'תל ציון': ברחוב אהבת אמת ביישוב, נפל בשעות הצהריים (א') הבחור דוד קריספין (30) מגובה רב, ונפצע באורח אנוש.

צוות מד"א שהוזעק למקום, נאלץ לקבוע את מותו, והמשטרה פתחה בחקירה אודות נסיבות המקרה.

אלא שהטרגדיה הנוראית, מהולה בכעס נורא כלפי כוחות ההצלה שבוששו לבוא, גם דקות ארוכות לאחר שהוזמנו למקום.

יו"ר וועד הייישוב דוד אזולאי מספר לאתר 'בחדרי חרדים': "הייתי במקום, זמן קצר לאחר האירוע. הנפילה אירעה בשעה 14:45, אני הגעתי למקום בשעה 15:30.

"השכנים סיפרו כי הצעיר שנפל מגובה היה בחיים לפחות 20 דקות, כשאף אחד לא טרח לטפל בו. השכנים התקשרו שוב ושוב למד"א, ושמעו פעם אחר פעם שהאמבולנס בדרך. יש עשרות מתנדבים באיזור, ואף אחד מהם לא קיבל הודעה על כך בביפר. אפילו האמבולנס המקומי לא הוזעק. המתנדבים שראו אמבולנס נכנס ליישוב, התחילו לברר מה קרה, ורק אז שמעו שיש צעיר שנפל מגובה רב. כמובן שהאמבולנס שהגיע נאלץ לקבוע את מותו של הצעיר".

• מה אתם מתכוננים לעשות?

"בימים הקרובים נדרוש תשובות. תל ציון הוא יישוב המרוחק מהעיר, ונקודת ההזנקה בעופרה רחוקה מרחק נסיעה של כרבע שעה. אנחנו לא מוכנים שזה יימשך כך, חיי התושבים הרבים חשובים לנו נדרוש הקמת נקודת הזנקה לאמבולנסים בתל ציון.

• היה לכם קשר עם הארגון בשעות האחרונות?

"בשעות האחרונות עסקנו בסידורי ההלוויה. הלוויתו התקיימה הערב השעה 22:30 בשמגר בירושלים, ומחר נתחיל לטפל בענין במלא הרצינות".

"יכולנו להציל את חייו"

משה כהן, מתנדב 'איחוד הצלה', המתגורר ביישוב מספר לאתר 'בחדרי חרדים': "ביפר כוננים לא נשלח, וגם לא לאמבולנס של היישוב. האמבולנס שיצא מעופרה, הגיע לאחר כרבע שעה.

• זה היה יכול להיראות אחרת?

"כוננים רבים המתגוררים באיזור שלא קיבלו את המקרה, יכלו להציל את חייו".

• מתי קיבלתם את הידיעה?

"הכוננים קיבלו את הידיעה במירס רק לאחר חצי שעה, ופגשו את הרופא כשהוא חותם על תעודת פטירה".

דובר מד"א זכי הלר מסר בתגובה לפניית אתר בחדרי חרדים: ניידת טיפול נמרץ ואמבולנס מד"א הזמינים והקרובים ביותר הוזנקו למקרה ולא היה כל סיכוי להציל את הפצוע שככל הנראה שם קץ לחייו ומת במקום. ככלל, מד"א מזניק את כונני מד"א ואמבולנסים של מד"א. האירוע נמצא בבדיקת הנהלת המרחב.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: האירוע לא מוכר למשרד הבריאות. אנו נבדוק זאת בכובד ראש ובאחריות גבוהה, על היבטיו השונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}