כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"אמרו לגר"ש שאם יכתוב לטובתי, הם יכחישו בשמו"

מי שעמד במרכז 'סערת תפרח', יצחק אריאל, מדבר לראשונה על השבועות הקשים בחיי • "אשתי שעמדה לצידי, ספגה גרפיטי על קירות בית הספר" • "הם לא רוצים דין תורה" • בלעדי

יצחק אריאל. צילום ארכיון
יצחק אריאל. צילום ארכיון

הסערה הגדולה שהתעוררה ביישוב הקטן 'תפרח', ממשיכה להכות גלים גם במקומות המרוחקים מאות קילוטרים מהיישוב הדרומי הקטן והמבודד.

ר' יצחק אריאל אשר הגיש את מועמדתו לוועד היישוב נאלץ להתמודד עם התפרעויות בחורים, שנטשו לרגע את ספסלי הלימוד לטובת מאבק בו ובבני משפחתו.

למרות הסרת המועמדות, לא זכה אריאל לשלווה המיוחלת. לכל אורך הפרשה סרב אריאל להגיב בכלי התקשורת החרדיים אודות הפרשה שהסעירה את הדרום. אך לאחר המאורעות של השבוע האחרון, גם הוא נשבר, והחליט לפרוש את משנתו.

בשיחה בלעדית ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "מרוב השמצות עליי אצל גדולי ישראל שעשיתי מהומה באינטרנט, נאלצתי לאחר שלושה שבועות למצוא זמן לפתוח ולראות על מה המהומה. זה ממש לא נעים להיכנס לחנות עם חליפה ולגלוש...".

"האמת שדי נדהמתי מכמות המהומות ברשת אבל בהחלט אני מודע לאמת שרבים וטובים מסתובבים עם בטן מלאה וכואבת על שלטון הכוח בתפרח. שמחתי להיות פה לזעקת רבים של כל השנים הרבות.

"אני רק יכול לומר בבירור ובנחרצות שאין שום רצון של הנהגת הישיבה בשום מקרה בישוב לשמוע דעת תורה מחוץ לטריטוריה הפנימית והס מלהזכיר בירור בדין תורה בכל נושא שהוא והיו רבים כאלו. התחננתי מאז ועד לרגע זה "נקומה ונעלה ציון ונשאלה דבר ה' מירושלים"

• והמאבק שלך הועיל במשהו?

"הכל לשווא. קראתי ואין עונה. ואם תרצו- כל מהות הפגיעה בסמכותם של רבני המקום בקריאת התגר על סמכותם בכל נושא שהוא אין מעליהם חוץ מאלוקים עצמו- כלום.. לא כולל את ר' יעקב פרידמן שמצידו היה ועדיין נכון לשמוע גם מבחוץ. ומה שלא הסכימו לקבל במוח כעת הם נאלצים לקבל בכוח, והיה זה שכרי".

"העידו בפניי שגם לאחר שהם מתקשרים לצעוק ולהכפישני אצל הגר"ש אויערבך, הם לא מוכנים לקבל את דעתו. לא רק שהם לא מוכנים, אלא שמעידים לי שלושה מהקבוצה שהייתה אצלו ביום רביעי שעבר שהתבטא שגם אם יכתוב בעדי, הם יכחישו בשמו ללא רשות".

"מה שאני יכול לספר בבירור שלאחר שרעייתי הנכבדה שעושה היסטוריה בגבורת מלחמה יהודית. כמו שאמר ר' יעקב פרידמן: "אני מאוד מתפעל ממנה איך שהיא עומדת לימין בעלה באש ובמים..ככה אישה יהודית צריכה לנהוג. אשתי עלתה להגר"ש אויערבך וגוללה בפניו את הפרשה. מיד למחרת קיבלה עונש בצורת כתבות גרפיטי על כל הברזנט של בית הספר שם היא מלמדת ועובדת.

"זאת ההוכחה הגדולה ביותר כי אם העזת לשאול מאן דאמר אחר מבחוץ פגעת בגדולי האומה האמיתיים הנמצאים בתפרח בלבד ותבוא על עונשך. ואם זה לא שלטון הכוח אז רק הגדרה חריפה ממנה תהיה נכונה יותר...".

לסיום מודה אריאל לכל התוקפים אותו בטוקבקים ובכתבות שונות: "תודה רבה לכולם. והיה חשוב לי להגיב בבירור ובשמי המלא שמתוך הן אתה שומע לאו, ומתוך הלאו אתה ממילא שומע הן. ושכל התגובות וכל הכתבות עד הנה היו אמיתיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}