כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

המקום המסוכן ביותר ליהודים: צרפת

האנטישמיות באירופה הולכת ומתמתנת: דו"ח של הסוכנות היהודית המתפרסם היום מגלה כי אירופה נהיית יותר ידידותית ליהודים • והכי מסוכן? צרפת

המקום המסוכן ביותר ליהודים: צרפת

בשנת 2010 חלה ירידה קלה במספר ועוצמת האירועים האנטישמיים ברחבי העולם, כך עולה מדו"ח סוכנות היהודית לסיכום אירועי האנטישמיות בשנה זו שפורסם היום (א').

עוד עולה מהדו"ח כי בשנה האחרונה נמשך האיום הממשי על קהילות יהודיות ברחבי העולם מצד אוכלוסיות מוסלמיות באירופה. הפגיעה והאיום מתבטאים במישורים רבים בניהם גם בפגיעות פיזיות, בנפש וברכוש על רקע דתי על בסיס יומי.

נתון מעניין המתפרסם בדו"ח הוא הקביעה כי צרפת היא המדינה המסוכנת ביותר ליהודים שם חשופים התושבים לסכנות הרבות ביותר. כך לדוגמא, במהלך השנים האחרונות הושלכו מטענים, ובקבוקי תבערה על מוסדות יהודיים.

בדו"ח אף מצוין את אירוע התקיפה בחודש מאי, אז הותקף צעיר יהודי ברכבת התחתית בפריז. זאת ימים ספורים לאחר אירוע משט המרמרה. בלגיה, מצרים, שבדיה וגרמניה הם מדינות נוספות המצוינות בדו"ח בהן נרשמו אירועים אנטישמיים על רקע דתי במהלך השנה החולפת.

נתון נוסף ולא פחות מעניין מציין הדו"ח כי ב2010 התגברה נטייתם של ארגוני האיסלאם הקיצוניים באירופה לאמץ אידיאולוגיה נאצית אשר בסופו של דבר משפיעה על אורח חייהם של היהודים במדינות.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי לאור הנתונים המדאיגים ועל רקע התגברות תופעת הדה לגיטימציה של ישראל בעולם, "הכפילה השנה הסוכנות היהודית את מספר השליחים הישראלים הפועלים מטעמה בקמפוסים בצפון אמריקה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}