כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הגרי"ש אלישיב: "הגיורים אינם תקפים הלכתית"

סערת הגיור: במכתב שיצא מבית הגרי"ש אלישיב, עליו צפויים לחתום רבים מגדולי ישראל, נכתב: "גיורי צה"ל אינם תקפים" • ושום מילה נגד הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר

הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף
הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף

מעט יותר משבוע לאחר הפסק המסעיר של הגר"ע יוסף, המכשיר רטרואקטיבית את אלפי גיורי צה"ל, מגיעה התגובה הליטאית הרשמית.

עוד בנושא:
תוצאות ההסתה: גרפיטי נגד הגר"ע יוסף • תמונות

ביום ראשון שעבר התגייס עיתון 'יתד נאמן' למאבק נגד הכשר הגיורים. בכתבה, עליה חתום צעיר כתבי העיתון – יחיאל סבר, שגוייס לצורך המשימה המשפילה, נכתבו מילים קשות כנגד "החלטתו התמוהה" של נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ע יוסף.

העובדה שקברניטי העיתון בחרו להעמידבחזית דווקא את צעיר הכותבים, מלמדת כי ההנהגה לא נתנה אור ירוק להשתלחות במי שמורה את דרכם של רבבות בארץ ובעולם.

לאורך כל השבוע הוקדשו עמודי הדעות בעיתון למאבק בהכשר הגיורים. הלהבות לא התעצמו, ונשארו בדיוק בגובה עליהם כיוונו המנהיגים.

גם בזירה הספרדית הבינו כי אין לאף אחד עניין ללבות את אש המאבק, והגיבו בעוצמה נמוכה. כמו תמיד היה זה השר יעקב מרגי שנשלח להגיב על ההתקפות ב'יתד'.

אלא שהמאבק לא נרגע - והשבוע הוא יקבל תפנית מעניינת. ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי הגרי"ש אלישיב חתם היום על פסק הלכה, לפיו הגיורים שנערכו בצה"ל, אינם כשרים. במכתב מצוטט פסק הלכה מגדולי הדורות האחרונים, לפיו גירות ללא קבלת מצוות - אינה גרות.

בשבוע האחרון שמע הגרי"ש מספר דיינים שסיפרו לו על ההליכים הקודמים לקבלת הגירות בבתי הדין הצה"ליים. לאחר הבירור, פסק הגרי"ש כי ההצהרה הלא מחייבת, לפיה ישמרו המתגיירים מצוות, אינה מספקת לשם קבלת גירות.

במכתב, עליו צפויים לחתום רבים מגדולי ישראל האשכנזיים, לא מוזכרים שמותיהם של הגר"ע יוסף או הגר"ש עמאר, והוא מוצג כפסק הלכתי לכל דבר ועניין.

ואיך יגיבו ברבנות הראשית ובבית הגר"ע על המאבק המתחדש? אנחנו נמשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 123 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}