כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פרשת עמנואל - הסוף: הקנסות שולמו

מנהל בית-הספר המפורסם התייצב בסניף הדואר המקומי וכיסה את קנסות ההורים • המחיר: 352,000 ש"ח • סאטמר הביאו כמחצית מהסכום. ומי שילם את היתרה?

עצרת עמנואל, בדרך לכלא. צילום: ארכיון
עצרת עמנואל, בדרך לכלא. צילום: ארכיון



המרכז הארצי לגביית קנסות אישר בימים האחרונים קבלת תשלום קנס על סך 352 אלף שקלים חדשים, אותו נדרשו לשלם הורי הבנות מעמנואל.

הסכום האסטרונומי מורכב מקנסות בני 4000 ₪, שהושתו על כל זוג הורים - 88 במספר - החשודים כי נתנו יד לאפליה בבית-הספר בו לומדות בנותיהם.

אם תהיתם איך גייסו הורי עמנואל סכום כה גדול, כדאי שתקראו את השורות הבאות.

לפני כמה חודשים, ערך ר' ישעיהו אייכלר, מנהל בית-הספר 'בית יעקב' וחבר מועצת העיר בעמנואל, למסע גיוס כספים בארה"ב לטובת ההורים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתום פגישה עם האדמו"ר מסאטמר ועסקני החסידות, החליטו בסאטמר להתגייס למערכה, כאות שמחה על מאבקם של ההורים ב'מדינה הציונית', גם במחיר ישיבה מאחורי סורג ובריח.

50 אלף דולר, על השולחן

עסקני החסידות ערכו קמפיין יצירתי לטובת ההורים. "ההד האדיר שהם עשו, הביא לתרומות בסכומי עתק שעזרו לנו לשלם חמישים אחוז מהסכום", מספר אייכלר ל'בחדרי חרדים'.

לפני כשבועיים ימים, התייצב אייכלר בסניף הדואר בעמנואל - ושילם את הסכום המלא.

• חסידי סאטמר הביאו רק מחצית מהסכום הנדרש. מאיפה השלמתם את כל הסכום? שאלנו את אייכלר.

"הסכום המלא הושלם בהלוואות שלקחתי על כתפיי לטובת ההורים", הוא אומר, אך לא מתלונן: "הקב"ה מסביר לנו פנים. לפני שבועיים הגיע אליי אדם חרדי והניח לי על השולחן 50 אלף ₪ במזומן לטובת הקנסות".

• איך ההרגשה אחרי התשלום?

"ב"ה כבר הספקנו לשכוח מהכול. המשכנו קדימה. אצלנו מדברים בעמנואל על שנת תשע"ב ובגדול. יש התעניינות רבה של חסידויות שונות לבוא ללמוד כאן בבית הספר בעיר.

"לא ייאמן כמה הקב"ה עוזר לנו ומחזיר לנו בכפל כפליים טובות על התקופה הקשה שעברנו כאן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}