כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

קרב אדמו"רים • האחים יפגשו בבית המשפט

לאחר פטירת האדמו"ר מזוויעהל, התפצלה החסידות לשניים • שנה אחרי, תובע האדמו"ר הצעיר את אחיו הגדול בבית משפט • הטענה: כספים נעלמו מחשבונות החסידות

הכתרת האדמו"ר הרג"מ מזוועיהל. צילום ארכיון: פיני רוזן
הכתרת האדמו"ר הרג"מ מזוועיהל. צילום ארכיון: פיני רוזן

חסידות זוויעהל נחשבת לאחת החסידויות היותר מוכרות בירושלים. לפני כשנה, עם פטירת האדמו"ר רבי אברהם גולדמן זצ"ל, התפצלה החסידות לשני חלקים: חלק אחד נטל האח הגדול – הרב גדליה משה, שניהל בעבר את המוסדות, ואת החלק השני, הגדול יותר, נטל האח הצעיר – הרב שלמה.

לאחר פטירת האדמו"ר התפצלה החסידות - ונוצר קרע עמוק בין חסידי שני האדמו"רים.

עם תום ימי השבעה, החליטו זקני החסידות לקיים את צוואת האדמו"ר, ולמנות את הבן הצעיר – הרב שלמה, לאדמו"ר החדש. האח הגדול כינס בתגובה כמה עשרות אנשים בביתו, שם הכריזו כי הוא האדמו"ר החדש של החסידות.

האח הצעיר קיבל לידיו את המוסדות הרשמיים של החסידות, ואילו אחיו הגדול פתח בית מדרש עצמאי, שם הוא עורך את ה'טישים' והתפילות.

בימים האחרונים עלה המאבק שלב נוסף. האדמו"ר רבי שלמה הגיש תביעה בבית המשפט המחוזי כנגד אחיו הגדול, ששימש במשך שנים ארוכות מנכ"ל המוסדות, על סך מאה אלף שקל. לטענת האדמו"ר, כספים רבים נעלמו מהחשבון של החסידות בתקופת ניהולו של האדמו"ר המבוגר.

עוד צוין בתביעה, כי רבי גדליה משה היה נוהג להפקיד צ'קים מחשבון עמותת זוויעהל בחשבון מוסתר שפתח, וכאשר התבקש להשיב את הכספים - סירב.

מקורבי האדמו"ר רבי גדליה משה דוחים בבוז את הטענות. לדבריהם, אין כל בסיס לטיעונים בכתב התביעה, וכי ההיפך הוא הנכון. "רבי גדליה משה החזיק במשך שנים את המוסדות ברווחה גדולה. עכשיו כשנקלעו למצוקה - הם מנסים לדרוך על גבו".

התביעה תידון בשבועות הקרובים בבית המשפט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}