כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

קמפיין י-ם • הנציגים החרדים נגד ביבי

קמפיין אגרסיבי הושק הבוקר בעיתונות נגד ראש הממשלה מטעם עיריית ירושלים • הסיבה: הממשלה מונעת תקציבים חיוניים מהבירה • כל הנציגים החרדים חתמו

הקמפיין בעיתונים הבוקר
הקמפיין בעיתונים הבוקר



בימים אלו פותחת עיריית ירושלים בקמפיין מתוקשר, שכותרתו: "נתניהו, אסור לאבד את ירושלים".

כבר לפני כשבועיים התכנסה ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, כדי לדון בנושא. גפני, שפתח את הדיון, אמר שאין עוד מדינה שמאפשרת שמצבה של עיר הבירה שלה יהיה כה קשה כמו בישראל.

לדבריו, מענקי הבירה בשנים האחרונות נותרו כשהיו, בעוד מטלות העיר גדלו שיעורים ניכרים.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שהשתתף אף הוא בדיון, הביע אופטימיות לגבי יכולת העירייה בראשותו לחולל בה שינוי, אך טען שעל המדינה להיות שותפה מלאה לקידום העיר.

לדבריו, בשנה האחרונה, העמיסה המדינה למעלה מ-100 מיליון ₪ ע"י הגדלת הפטורים מארנונה עד לרמה של 550 מיליון ₪ בשנה, עקב מדיניות עידוד העברת עסקים לעיר. ברקת הציג שחיקה מתמדת בסיוע הממשלתי לירושלים (מענקי איזון ומענק עיר בירה) מ-269 מיליון ₪ בשנת 2000 (12.87% מתקציב העירייה) ל-185 מיליון ₪ בלבד ב-2010 (5.14% מתקציב העירייה).

בסיומו של הדיון התקבלה החלטה, לפיה ועדת הכספים של הכנסת קוראת לראש הממשלה ושר האוצר לתת מענקים לירושלים, שיהיו תואמים את התפתחותה הדמוגרפית ואת גידול המטלות של העירייה. הוועדה אף קראה לפצות את העיר על עשור של שחיקה במענקים הממשלתיים.

כאמור, במקום להמתין לתוצאות בשטח, החליטה עיריית ירושלים לפתוח בקמפיין על דעת הקהל ואולי בזכותו להשיג תוצאות מיידיות. המעניין הוא כי גם הנציגים החרדיים חתומים על העצומה הנלווית לקמפיין.



רואה חשיבות בחיזוקה של העיר

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "הממשלה בראשות בנימין נתניהו רואה חשיבות רבה בחיזוקה של העיר ירושלים ולכן פועל בתחומים רבים למען מטרה זו. במסגרת זו העיר ירושלים זוכה למענק הבירה, מענק מיוחד הניתן לה ומתוקצב בבסיס התקציב לשנים 2011-2012, בסך של כ-345 מיליון שקלים".

"בנוסף, משרד ראש הממשלה פועל נמרצות בהפעלת תוכניות ממשלתיות רב שנתיות, בהיקף כולל של 720 מיליון שקלים, בשל ייחודה של העיר ובמטרה לחזק אותה בתחומי הכלכלה, התעשייה, התיירות, משיכת אוכלוסיה צעירה ויצרנית לעיר, שיפור המרחב הציבורי ועוד. חלקים משמעותיים מתכניות אלו, עוסקים בתחומים השייכים לתחום אחריותה של הרשות המקומית, כגון תחזוקה, אכיפה, תרבות ושיפור המרחב הציבורי ומסתכמים בסך של כ- 230 מיליון שקלים".

"בצד זאת, ממשלת נתניהו, יזמה תיקון חקיקה, הקובע מעמד של איזור פיתוח א', לפיו יזכו מפעלים עתירי ידע וטכנולוגיה בכל רחבי העיר להטבות על פי החוק לעידוד השקעות הון. כמו כן, מפעלים אחרים באזורי תעשייה גדולים בירושלים, העומדים בקריטריונים של מנהלת ההשקעות במשרד התמ"ת, יהיו זכאים גם כן למסלולי מענקים והטבות מס לפי החוק לעידוד השקעות הון".








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}