כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הגר"ע: "איזה תענוג, כולם פרענקים" • להאזנה

"איפה חלמתי שאראה דבר כזה? איזה תענוג. כולם פרענקים. כולם לבושים כמו בני ישיבות. איזה יופי. הספרדים הולכים ועולים מעלה מעלה", אמר הרב בדרשתו השבועית

הגר"ע יוסף
הגר"ע יוסף

בשיעורו השבועי התייחס הגר"ע יוסף לעולם הישיבות הספרדי והיחס בין מספר הישיבות לספרדים לבין אלו המיועדות לאשכנזים.

תוצאות ההסתה: גרפיטי נגד הגר"ע יוסף • תמונות

"אשרינו שעכשיו יש לנו ישיבות", אמר הגר"ע במהלך השיעור. "קודם לא היה ישיבות. מה היה?! לפני 60-70 שנה היה את ישיבת פורת יוסף בירושלים, זאת הייתה הישיבה היחידה אצל הספרדים. סך הכל 70 תלמידים היו שם".

הגר"ע הוסיף כי אצל האשכנזים היו במקביל מספר ישיבות עם מספר תלמידים גדול הרבה יותר: "האשכנזים היה להם את ישיבת פוניבז' עם 500 תלמידים ולנו היה 70, מלבד ישיבות אחרות כמו סלבודקא ועוד ועוד ועוד.

"מה היינו? ונהיי בעינינו כחגבים, וכן היינו בעיניהם"...

לאחר מכן הוסיף ואמר: "עכשיו, ברוך השם, ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה... לפני חמש או עשר שנים, עשינו כנס של למעלה מחמשת אלפים אברכים, ספרדים שלנו שכולם כתבו חידושי תורה.

הרב סיפר כי נכנס עם אחד הרבנים שהגיעו באותה עת מבני ברק למרות שהיה חלש מאוד ואמר לו: "איפה חלמתי שאראה דבר כזה? איזה תענוג, כל אלה ספרדים. כולם פרענקים. כולם לבושים כמו בני ישיבות, עם חליפות שחורות. איזה יופי, איזה מעמד.

"אלו מקיימים את העולם אלו מקיימים את התורה. מרכז העולם והתורה הוא ארץ ישראל. והספרדים הולכים ועולים מעלה מעלה. וכמו שיש להם האשכנזים כך גם יש לנו...".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}