כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ב'מתמידים' דורשים פוליגרף: מי המדליף למשטרה?

בכירים ב'מתמידים' נדרשו לעבור פוליגרף, כדי לגלות מי הדליף על הזיופים • בכיר בהנהלה סירב לעבור הבדיקה • עו"ד שטיפל בפרשה: מה התועלת בבדיקה כזו?

מעצרם של המעורבים. צילום: פלאש 90
מעצרם של המעורבים. צילום: פלאש 90

בכירים בהנהלת 'המתמידים' נדרשו לעבור בדיקות פוליגרף, זאת לאחר שראשי המוסדות מבקשים לחקור מיהו המדליף המרכזי שהעביר את פרטי הזיופים לאנשי היחידה המרכזית לחקירות הונאה - והוביל לפשיטת המשטרה ולמעצרים של אנשי המוסדות.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי ראשי העמותות הפרטיות, ששימשו כבכירים בהנהלת המוסדות והיו מעורבים בניהול הכספים, עוברים בדיקות פוליגרף, על מנת לבדוק האם הם היו אלו שהדליפו או שמא מדובר בגורם חיצוני.

אחד מבכירי ההנהלה, ששימש בתפקיד המנכ"ל במוסדות, התבקש גם הוא בימים האחרונים לעבור את הבדיקה, אולם סירב לעשות זאת בשל סיבות השמורות עמו. ראשי המוסדות הפנו אצבע מאשימה לעברו, אולם בינתיים הוא ממשיך בסירובו.

עו"ד בכיר, שטיפל בפרשה בתחילתה, אישר את הפרטים ואמר, כי איננו מבין מה יכולה להיות התועלת בבדיקה שכזו. "החקירה נמשכת, ואם יהיו אישומים אז המוסדות ומנהליהן יואשמו בבית המשפט. אין לי שמץ, מה מטרת בדיקות הפוליגרף", אמר.

יצוין, כי לפני מספר שבועות החלו ראשי המוסדות בבדיקות הפוליגרף, וכי כעת הם ביקשו לערוך בדיקות חדשות וחוזרות בקרב ראשי העמותות החיצוניות.

מאז חשיפת הפרשה, מערימים במשרד החינוך קשיים המוסדות והישיבות במגזר החרדי. ביקורות הפתע בכוללים ובישיבות כבר הפכו לשיגרה יומיומית.

בתוך כך, בסוף השבוע חשף 'בחדרי חרדים' את מכתבו של עמוס צייאדה, ראש מחלקת התמיכות במשרד החינוך, לראשי הישיבות והמוסדות, בו הבהיר כי כל בחור או אברך שהיה רשום אי-פעם במוסדות 'המתמידים' לא יקבל את מלגת הדתות גם בישיבה או בכולל החדש בו הוא לומד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}