כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

גזירה חדשה בוויז'ניץ • אסור לילדים ובחורים להחזיק ברשותם מצלמה

במהלך סעודה שלישית שוחח רבי ישראל הגר מוויז'ניץ על הסכנות הדורשות שמירה גם בבית, עקב התפתחות הטכנולוגיה • התייחס לתופעת צילומי התמונות והורה: בביתי לא יצלמו יותר תמונות • ב'באטע' של ליל שבת שלח קיגל כ'שיריים' לאסיר המשוחרר יוסף בונדו, ובירכו: 'ברוך מתיר אסורים'

רבי ישראל הגר. צילום: יצחק לב ארי
רבי ישראל הגר. צילום: יצחק לב ארי

התרגשות בוויז'ניץ: צעיר אסירי יפן, יוסף בונדו, ששוחרר בשבוע שעבר מהכלא לאחר קבלת חנינה מנשיא המדינה, השתתף בליל שבת ב'באטע' שערך הרה"צ רבי ישראל הגר מוויז'ניץ בהיכל הטישים בשיכון ויז'ניץ בבני-ברק.

במהלך ה'באטע' נצפה בונדו עומד על הפרנצ'ס, והחסידים התרגשו לראותו. במהלך ה'באטע' שלח הרה"צ הגר"י הגר קיגל כ'שיריים' לבונדו ובירכו בברכת 'ברוך מתיר אסורים'.

במהלך אמירת 'התורה' של סעודה שלישית, דיבר הגר"י הגר בכאב אודות הסכנות הדורשות שמירה בבית ולא רק ברחוב, עקב התפתחות הטכנולוגיה, בשנים האחרונות.

בסיום דבריו שוחח על תופעת צילומי התמונות, הנפוצה בציבור החרדי, המוציאה, לדבריו, את "ראשם של הילדים והבחורים מהלימוד". בעקבות כך הורה הגר"י הגר כי ילדים ובחורים לא יחזיקו ברשותם מצלמה. הגר"י אמר עוד, כי הבקשה חלה גם על אברכים - עד שנתיים לאחרי החתונה, בהטעימו כי אביו, האדמו"ר, הורה שאברכים ילמדו בכולל לפחות שנתיים לאחר החתונה.

כמו כן גזר הגר"י הגר כי בביתו לא יצלמו יותר תמונות.

יצויין שלראשונה חזו החסידים במשקפיים החדשים והמדוברים ביותר בחודשים האחרונים של הרה"צ הגר"י הגר, בעת אמירת התורה בסעודה שלישית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}