כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בתום מאבק ממושך: רבנים חדשים לקרית-אתא • וידאו וגלריה

בתום מאבק שנמשך שנים נבחרו שני רבני עיר חדשים לקרית אתא: הגאון רבי חיים שלמה דיסקין והגאון רבי אליהו מימון • הגר"ש עמאר: "יום חג לבית ישראל" • וידאו ותמונות

השמחה, הערב בקרית אתא. צילום: 0404
השמחה, הערב בקרית אתא. צילום: 0404



בתום מאבק ארוך שנמשך שנים, נבחרו הערב שני רבני עיר חדשים לקרית אתא: הגאון רבי חיים שלמה דיסקין הוא רבה האשכנזי הראשי של העיר, לאחר שנבחר ברוב של 16 מתוך 23 קולות.

הגאון רבי אליהו מיימון הוא הרב הספרדי של העיר, לאחר שקיבל 18 מתוך 23 הקולות.

הרב נפתלי עמר, שהתחרה על משבצת הרב הספרדי, זכה ב-6 קולות. יתר ארבעת המתמודדים לא הצליחו להפריע לנבחרים לזכות בתפקיד הנכבד.

עם בחירתו, אומר הרב דיסקין: "אני מאד שמח שהתהליך הסתיים בהצלחה. אין לי ספק כי זו חלק מהשליחות שלי. כאשר הרבי זי"ע שלח אותי לקרית אתא, היה ברור לי שחלק מהעניין הוא להקים קהילה ולהמשיך גם לרבנות. הרבי כתב לי תשובה לפני שנים להמשיך את המבחנים בהיכל שלמה, ב"ה כעת מובן גם למה.

"אני שמח שהייתה כאן תמיכה במועמדתי מקיר לקיר. הייתה תמיכה מכל החוגים ומכל שכבות הציבור ואני מקווה שנוכל לעשות את השליחות כמו שצריך".

"כרגע בכוונתי להיכנס לתחומי הכשרות, העירובין והמקוואות, ללמוד את הנושא היטב ולעשות ככל שביכולתי כדי לקדם את נושאים אלו. אני מרגיש שזה יכול לתת תנופה גדולה לעיר", אמר בראיון לאתר החב"די שטורעם.

הגר"ש עמאר: זהו יום חג

הראשון-לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי משה-שלמה עמאר שליט"א, התרגש למשמע הבשורה על בחירתם של הרבנים, לאחר תקופה בה לא נבחרו רבני ערים בישראל.

"שמחתי באומרים לי ששני רבנים חשובים מאוד נבחרו לעיר המהוללה קרית-אתא", אמר הרב בראיון שהעניק הערב לאתר חב"ד און ליין, "הרב הגאון רבי אליהו מימון שנבחר להיות ממלא מקום אביו, הרב משה מיימון. הוא למעשה היה ממשיך דרכו כבר שנים ברבנות ועכשיו קיבל את הכתר הרישמי להיות רב. והרב השני, הגאון הרב חיים-שלמה דיסקין שגם הוא תושב העיר ופעיל גדול לקרב רחוקים".

הרב עמאר נשמע מרוצה מבחירת השניים. "השילוב של שני הרבנים הגאונים, יכול להביא תנופה חזקה ועידוד גדול לצעירים ולמבוגרים בהתקרבות לאבינו שבשמים, לצד חיזוק לימוד התורה בעיר וריבוי פעולות צדקה וחסד. יהיה רצון שיביאו ברכה לתושבים".

כאמור, בחירת שני רבני הערים הערב, מהווה התפתחות משמעותית בפעילות של משרד הדתות. "היום הזה - הוא יום חג לקרית-אתא ויום חג לבית ישראל - שבארץ-ישראל נבחרים רבנים חדשים.

"אנחנו מקווים שיש פה התפתחות שתמשוך אחריה עוד ערים רבות. צריך לתת ברכה גדולה לשר הדתות הרב יעקב מרגי שעושה עבודה גדולה בעניין הזה. הוא עובד ללא לאות כדי להרחיב גבולות הקודש ולמנות רבנים בערים וביישובים והשם יהיה בעזרו".

ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, בירך את שני הרבנים החדשים ואמר כי תושבי קרית אתא יכולים להיות בטוחים כי הרבנים שנבחרו הם הטובים ביתר וישרתו את כלל הציבור בעיר.

כתב 'בחדרי חרדים' מציין כי בחירת הרבנים התאפשרה לאחר בג"ץ שהוגש על ידי התנועה להגינות שלטונית, בראשות עו"ד מרדכי אייזנברג, ועו"ד נחמה ציבין.

























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}