כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

למדת ב'מתמידים'? לא תקבל 'דתות'! • חשיפה

מנהל אגף התמיכות במשרד החינוך, עמוס ציאדה מודיע לראשי הישיבות: "כל מי שהיה רשום אי פעם במוסדות המתמידים, יפסיק לקבל תמיכה מהמשרד" • בפנים: תגובת האברכים והמסמך

פשיטת המשטרה על מוסדות המתמידים. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי
פשיטת המשטרה על מוסדות המתמידים. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי

'הצרות החדשות משכיחות את הישנות', אומר הפתגם העממי, אך מסתבר שהצרות לא נעלמות אלא ממשיכות לדגור בשקט-בשקט, עד לקינון הצרה בריש גלי.

לפני מספר שבועות עסק הציבור החרדי כולו ב'פרשיית המתמידים', לאלו שנחתו בציבלזיציה זה עתה נספר בקצרה, כי היחידה המרכזית לחקירות הונאה עצרו מספר אישים בכירים בציבור החרדי בחשד לזיוף מסמכים ותעודות זהות במטרה להוציא כספים מהמדינה שלא כדין.

אלא שמאז מים רבים עברו בצינורות המים ברחוב מנחת יצחק, והפרשייה גוועה לאיטה. אלא שממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מתברר כי במשרד החינוך הפרשייה ממשיכה להעסיק את האחראים על תמיכות האברכים, ואפילו מספר תובנות כבר הספיקו לגבש שם.

במכתב ששלח עמוס ציאדה, אחראי מחלקת התמיכות במשרד החינוך לראשי ישיבות ומוסדות הוא כותב: "בדו"ח השגויים אשר פורסם במערכת תי"ם (דיווחי 1/2011) בימים אלו, מופיעים תלמידים עם הודעת השגיאה: "מעוכב לתשלום עפ"י החלטת ועדת תמיכות מיום 30.12.10"

מדובר בתלמידים שהיו מדווחים במוסדות שנחקרו בפרשה המכונה פרשת "המתמידים". תלמידים אלו "נפלטו" ע"י המערכת כ"שגויים" ולא תשולם למוסדות תמיכה בגינם.

מוסדות הרואים עצמם זכאים לתמיכה עבור תלמידים אלו, מתבקשים להפנות את התלמידים להתייצב באגף על מנת לחתום על תצהיר בדבר מקומות לימודיהם הנוכחי והקודמים. כמו כן, על התלמיד להציג תעודת זהות ולצרף אישור מהמוסד בו הינו לומד כיום".

המשמעות המיידית למאות אברכי כולל – נוראית. לפי שעה, התמיכות אותם מקבלים האברכים מהמדינה, לא יגיעו לכיסיהם המתדלדלים, עד שיופיעו לשימוע במשרד החינוך.

מספר אברכים עמם שוחחנו מביעים פליאה על ההחלטה של משרד החינוך: "מה אנחנו אשמים? בעבר למדנו במוסדות 'המתמידים', לכן נגרע חלקנו? איפה נציגי הציבור החרדיים? איפה סגן שר החינוך? אתם צריכים להבין מדובר כאן במאות אברכים שיספגו מכה קשה. גם ככה אנחנו בקושי מצליחים להסתדר, ואם לא נקבל את המלגה הזעומה, הרי שנגזר גורלנו לרעב ולמחסור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}