כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

המחבל צעק 'אללה אכבר', חיילי 'נצח יהודה' חיסלו

מחבל רכוב על חמור התקרב לעמדת שמירה צה"לית במבוא דותן כשבידיו רובה • בתגובה לאזהרות החיילים, פתח לעברם באש • החיילים השיבו אש – וחיסלו את המחבל • ויש תמונות

המחבל צעק 'אללה אכבר', חיילי 'נצח יהודה' חיסלו
דובר צה"ל



לקראת השעה 11:00 בבוקר (ה), נפתחה אש לעבר חיילי גדוד "נצח יהודה" של חטיבת כפיר בצפון השומרון. הירי התקיים באזור מבוא דותן, סמוך לג'נין.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי מחבל פלסטיני הרכוב על חמור התקרב לעמדת שמירה אשר בה הוצבו חיילי הגדוד (פילבוקס), וירד מחמורו כשהוא נושא רובה.

המחבל נע אל עבר הפילבוקס וצעק "אללה אכבר”.

החיילים ירו יריית אזהרה באוויר.

הפלסטיני פתח לעברם באש.

בתגובה, ירו בו והרגוהו.

השבוע, בעת ביקור שערך בחטמ"ר שומרון, אמר שר הביטחון אהוד ברק כי הוא "מלא הערכה להישגים יוצאי הדופן בהשלטת ביטחון בכל רחבי פיקוד המרכז ואוגדת איו"ש, גם כאן בשכם".

השר ברק ציין כי מדובר בתוצאה של "עבודה מקצועית יוצאת מן הכלל של צה"ל, של השב"כ ושל תיאומים והבנות של האינטרס המשותף עם גורמי הביטחון הפלסטינים".

דו"ח שירות הביטחון הכללי אשר סיכם את השנה החולפת אכן ציין כי השנה נרשמה ירידה במספר פיגועי הטרור ביהודה ושומרון (16 פיגועים לעומת 20 ב-2009), אך חלה עליה משמעותית בקטלניות שלהם (5 הרוגים), בדגש על איזור יהודה. ברקע לכך, גם שיקום תשתיות חמאס באזור חברון/יתיר. בגזרת ירושלים, לעומת זאת, נרשמה השנה עלייה במספר אירועי הטרור (בכלל זאת שני פיגועי ירי), אירועי הפרות-סדר, זריקות אבנים והשלכות בקבוקי-תבערה.



מקום ההסתערות על המחבל




נשק המחבל




מחסום פילבוקס 90


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}