כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הגרי"מ לאו מבכה • "אשה מיוחדת במינה"

עם פטירת רעיית הנשיא, מספר הגרי"מ לאו ל'בחדרי חרדים' על דמותה • "איפה ראינו רעייה של ראש הממשלה שמחלקת מדי שבוע מזון לנזקקים - ועוד בסתר ובצניעות?"

הגרי"מ לאו מבכה • "אשה מיוחדת במינה"
בועז בן ארי

פטירתה של סוניה פרס אשת נשיא המדינה, הכתה את רבה של תל אביב הגרי"מ לאו, בהלם. הקשר ההדוק אותו הוא מנהל בעשרות השנים האחרונות עם בני המשפחה, הותירו אותו עם הגיע הבשורה בצער ובכאב.

אבל נשיאותי: סוניה פרס הלכה לעולמה

שעה קלה לאחר הפטירה, תפסנו את הרב הראשי לשעבר לשיחה על הקשר המיוחד עם בני המשפחה.

• מאיפה ההיכרות שלך עם בני המשפחה?

"נפתלי לאו היה יועצו המדיני ומקורבו של שמעון פרס. כאשר שימש פרס כשר הביטחון, הוא היה בן בית בבית המשפחה. מתוקף ההיכרות הקרובה של אחי, הכרתי גם אני את המשפחה המופלאה הזו, קשר אותו אנו משמרים עד היום".

• מה אתה יכול לספר לנו על דמותה של סוניה?

"אני יכול לספר לך סיפור אחד קטן, שיכול להמחיש המון על דמותה הרבגונית. הזדמנתי לביתו בבית הכרם, לאירוע שמחת נישואין של זוג לא צעיר. הם היו השושבינים. סוניה בישלה את כל סעודת החתונה. היא לא נעזרה בשום שירותי קייטרינג, למרות שהייתה יכולה להרשות לעצמה את זה בקלות. היא עצמה טרחה ועשתה את כל סעודת החתונה שנערכה בחצר בביתה.

"ה'בין אדם לחברו' שלה הרקיעה שחקים. היא הייתה מגיעה פעמיים בשבוע לשוק מחנה יהודה והייתה ממלאת סלים באוכל. את האוכל שקנתה, הייתה מחלקת בסתר למשפחות נזקקות. אני מעולם לא שמעתי על אשה במעמד שלה, רעיית מי שהיה 3 פעמים שר החוץ, ושימש גם כראש ממשלה, שתדאג לאנשים בצורה כזו. צריך להבין, גם כשהיא הייתה אשת ראש הממשלה היא לא הפסיקה את מנהגיה. ההיפך הוא הנכון.

"הנביא מיכה העמיד את הנשים על 3 דברים "עשות משפט, אהבת חסד והצנע לכת עם אלוקיך". הגברת סוניה העמידה את שלושת הדברים הללו בגדלות נפש מדהימה. כל העשייה שלה לוותה בהצנע לכת אמיתי. מהסוג שלא רואים היום. חבל על דאבדין".

• מה היה הקשר שלה ליהדות?

"היא הייתה אישה עם אמונה מאד חזקה. היו דיבורים על כך שבחדרי חדרים היא ממש עוסקת ביהדות. כל זאת למרות שהיא לא גדלה במסגרות דתיות. הנשמה שלה הייתה קשורה בעבותות אהבה למסורת היהודית".

• היה לך איתה קשר בתקופה האחרונה?

"לפני בחירתו של פרס, נפגשתי איתה. מאז היא הסתגרה בביתה. הייתה אשה חולנית, ולא רצתה לצאת מהבית. הוא פנה אלי כמה פעמים להתפלל לרפואתה השלימה. לא היה יום שלא הייתי מזכיר אותה בתפילות".

ברוך דיין האמת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}