כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יישאר להפגין • למה לא מאפשרים לבן גביר התמחות?

לפני כשלוש שנים סיים איתמר בן גביר את לימודי המשפטים, אך לשכת עורכי הדין מערימה עליו קשיים בדרך אל התואר • בראיון מיוחד הוא מגולל את הקשיים וטוען: "הכל פוליטי"

איתמר בן גביר. צילום: פלאש 90
איתמר בן גביר. צילום: פלאש 90



לשכת עורכי הדין החליטה לדחות את בקשת פעיל הימין איתמר בן גביר לקבל אישור להתמחות כעורך דין.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אומר איתמר בן גביר על ההחלטה התמוהה: "הוועדה שהייתה אמורה לקבוע אם אני יכול לקבל את ההתמחות, קבעה פה אחד שצריך לאפשר לאיתמר בן גביר להיות עו"ד ולקבל את האישור של ההתמחות, ולמרות זאת - בצעד חסר תקדים - העבירו את ההחלטה חזרה ללשכת עורכי הדין".

לטענת בן גביר, מדובר בפעם הראשונה שבה מעבירים החלטה חזרה ללשכת עורכי הדין, לאחר שהוועדה קובעת כי האיש יכול לעבור את שלב ההתמחות.

"כנראה שההחלטה לא מצאה חן בעיני יו"ר הלשכה, עו"ד יורי גיא, והחברים הלכו להצבעה נוספת האם לקבל את החלטותיה של הוועדה המקצועית".

לרוע מזלו של בן גביר, בבחירות על ההחלטה הצביעו 7 חברים בעד ו-7 חברים נגד מה שהביא להכרעה הסופית, כי הוא לא יקבל את האישור להתמחות כעו"ד.

הכל הסתובב שם סביב הדעות הפוליטיות שלי"

בן גביר סיים את לימודי המשפט לפני כ- 3 שנים, אולם הרישום הפלילי בשל מעורבותו באירועי הימין ופעילותו כאיש ימין מנע ממנו לקבל את תעודת ההתמחות. בכדי לקבל את האישור היה עליו לעבור את בדיקת הוועדה המקצועית. לפני חצי שנה בן גביר הגיש את הבקשה והוועדה החליטה לאשר לו את ההתמחות.

"הטענות בוועדה היו מוצדקות לגמרי", הוא אומר. "הוועדה קבעה שבשל שלוש סיבות מרכזיות צריך לאפשר לי את ההתמחות. הטענות המרכזיות היו כי מדובר בתיקים פליליים ישנים שעוסקים בעניין חופש הביטוי, כמו ריסוס גרפיטי. טענה נוספת טענו חברי הוועדה כי ברוב התיקים שנפתחו נגדי לא הורשעתי בהם".

בן גביר טוען, כי אנשים מתוך הוועדה אמרו שהם לא ראו דיון כזה מעולם: "הכל הסתובב שם סביב הדעות הפוליטיות שלי, המעשים והפעילות שלי בימין. זה משהו שהוא לא חוקי".

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "הטענה בדבר לחצים או שיקולים פוליטיים אינה נכונה ואף מטעה".

עוד נמסר, כי הוועד המרכזי של הלשכה הוא הגוף שמחליט לגבי התמחות, והדיונים בו חסויים על פי חוק. "על כן אנחנו מנועים מלהתייחס לפרטים השונים ביחס לדיוני הוועדה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}