כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אבל נשיאותי: סוניה פרס הלכה לעולמה

הילדה שהגיע לארץ בגיל 4, ונישאה למי שהפך ברבות הימים לנשיא המדינה, הלכה בצהריים לעולמה, בגיל 87, בביתה בתל אביב • הנשיא יצא בשיירה מיוחדת לכיוון תל-אביב

שמעון וסוניה פרס. צילום פלאש 90
שמעון וסוניה פרס. צילום פלאש 90

רעייתו של נשיא המדינה, סוניה פרס, הלכה היום (ה') לעולמה בגיל 87 בביתה בתל-אביב.

צוותי מד"א ביצעו בה החייאה בשעות הצהריים בביתה שבצפון תל אביב, אך מאמציהם כשלו והוכרז על מותה.

הנשיא פרס יצא סמוך לשעה 13:30 מבית הנשיא בירושלים בשיירה מיוחדת, לכיוון תל-אביב.

סוניה פרס (לשעבר גלמן) נולדה בפולין ב-1923. היא עלתה ארצה עם משפחתה ב-1927, כשאביה משמש כנגר ומורה לנגרות בכפר הנוער בן-שמן. פרס, לימים נשיא המדינה, למד אף הוא בפנימייה שנה מעל סוניה, ולאחר זמן הם נישאו.

פרס, התגייסה לצבא הבריטי, ויצאה ללחום כנגד הגרמנים. בצבא הבריטי שימשה כאחות בבית החולים, בבית החולים שמוקם ליד קהיר. הצעד של סוניה היה תמוה. רוב חברותיה התגייסו לפלמ"ח בכדי ללחום בבריטים, אך סוניה בעלת הדעה העצמאית החליטה כי עדיף להילחם לצד הבריטים מול הגרמנים, מאשר להחליש את הבריטים.

לאחר כשנה בתפקיד, ובעקבות ויכוח עם האחות הראשית, נשלחה לקורס נהיגת רכב כבד ועברה לשמש כנהגת משאית. בתפקיד זה היא חצתה את אירופה לאורכה ולרוחבה.

במאי 1945 נישאו סוניה ושמעון פרס, והיו ממקימי קיבוץ אלומות. זמן קצר לאחר נישואיהם נולדה בתם הבכורה, צביה. מאוחר יותר נולדו לזוג שני ילדים נוספים - יונתן ונחמיה.

לאורך השנים העדיפה פרס להימנע ככל האפשר מחשיפה ציבורית ומיעטה להגיע לאירועים ציבוריים ונשארה מחוץ למעגל העשייה הפוליטית

לבית הנשיא בחרה סוניה שלא להגיע. בראיונות הבודדים שהעניקה לכלי התקשורת הביעה אי שביעות רצון מהתפקיד החדש של בעלה, והיא נשארה בביתם המשותף ברחוב אופנהיימר בשכונת רמת אביב בתל אביב, עד לפטירתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}