כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

תחקיר: "הירי בוצע בהתאם להוראות, אך באופן לא מקצועי"

תחקיר מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, קבע כי מותו של האזרחי הפלסטיני בפעולת מעצר לפני כשבועיים הינו פועל יוצא של ירי מתוך סכנת חיים, שבוצע למצער באופן לא מקצועי. בעקבות הממצאים החליט אלוף מזרחי שלא להאריך שירותו של הלוחם

תחקיר: "הירי בוצע בהתאם להוראות, אך באופן לא מקצועי"



שלשום (שלישי) סיכם מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, את תחקיר אירוע פעולת יחידת "דובדבן" בעיר חברון לפני כשבועיים. במהלך המבצע נעצרו חמישה פעילי טרור מארגון החמאס ונהרג האזרח עמאר אלקוואסמה.

מפקד הפיקוד סיכם כי הירי הראשוני לעבר האזרח בוצע בעקבות תנועה מפתיעה ומחשידה שביצע וגרמה לחייל לחוש בסכנת חיים, בפרט על רקע המידע שהיה ברשות הכוח ביחס לפעולותיו ומסוכנותו של וואל ביטאר, פעיל חמאס בכיר, אשר היה יעד המעצר ושהה במבנה. מפקד הפיקוד מצא כי ירי זה בוצע בהתאם להוראות הפתיחה באש.

מפקד הפיקוד קיבל את מסקנות התחקיר גם בעניין הלוחם הנוסף, חייל בשירות קבע, שהצטרף לירי לאחר שהבחין בחייל הראשון יורה וקבע שאף על פי שירי זה בוצע אך הוא מתוך תחושת סכנת חיים הרי שעדיין בוצע באופן לא מקצועי.

לאור הדברים החליט מפקד הפיקוד לנקוט בעניינו של החייל בצעד פיקודי לפיו לא יוארך שירותו. צה"ל שב ומביע צער על מותו של עמאר אלקוואסמה.

עשרות מעצרים חיוניים, ללא נפגעים בלתי מעורבים

כזכור, לפני כשבועיים, בעקבות שחרור חמישה פעילי חמאס ממעצרם בכלא הרשות הפלסטינית בחברון הוקפץ כוח מיוחד של יחידת "דובדבן" למבצע מעצרים במספר מוקדים בלב העיר חברון. בין הפעילים אשר נמנו עם התשתית הצבאית של החמאס במרחב חברון היה הפעיל הבכיר, וואל מחמד סעיד ביטאר. במהלך המבצע נעצרו כלל הפעילים.

וואל ביטאר שימש כסייענו של שהאב נתשה שהוציא לפועל את פיגוע ההתאבדות הכפול בדימונה בפברואר 2008, בו נהרגה אזרחית ישראלית ונפצע 10 אזרחים ישראלים בדרגות פציעה שונות. לאחר חיסולו של שהאב הוביל וואל ביטאר פיגועי התאבדות שסוכלו. בחודש ספטמבר 2008 נעצר וואל ביטאר על-ידי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית.

יצויין יחידת "דובדבן" היא יחידה מיוחדת ומקצועית המתמחה בלוחמה זעירה, בהסוואה והיטמעות בשטח עוין במטרה ללכוד פעילי טרור בשטחים בנויים ומורכבים וסיכול פיגועים טרם מימושם. במהלך שנת 2010 ביצעה היחידה עשרות פעולות דומות וזאת ללא נפגעים בלתי מעורבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}