כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ליקי - מהרכז

ליקי - מהרכז

  • י"ד שבט התשע"א

הותרו הספקות - דעת מרן בנושא הזמרים

כבר תקופה ארוכה , שיש מתח בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות לגבי נושא ה"זמרים הפסולים", מה דעת מרן מאור ישראל הרה"ג הרב עובדיה יוסף שליט"א. לפני כחודש הרב אברהם כהן שליט"א ראש מוסדות "אך טוב וחסד" באשקלון הדבק במרן ובבנו הרה"ג יצחק יוסף שליט"א ומנחה את שומעי ליקחו את הדרך אשר ילכו בה עפ"י מרן בשיעור יומי המועבר לבעלי בתים, אברכים, וחוזרים בתשובה באשקלון, פירסם מאמר הלכתי בנושא בעלון השבועי לשבת (המצורף להלן) היוצא ע"י מוסדותיו. כאמור זוהי הייתה התייחסות ראשונה עד לאתמול לדעת גדול הדור מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, ואף סיפר שבנסיעתו החודשית למו"ר הרה"ג הרב יצחק יוסף שאל בנושא והרב ענה לו כפי שענה כמובא בעלון ואף הבטיח לו שיבוא לאשקלון וימסור שיעור בנושא. כאמור אמש (יום שני) הגיע הרה"ג יצחק לאשקלון לבית הכנסת "אהבת אחים". המודעות שנתלו ברחבי העיר אשקלון והסביבה לא גילו את נושא השיעור, אך יודעי דבר מבאי השיעור של הרב אברהם כהן ידעו והפיצו את השמועה שסוף סוף יותרו הספקות בנושא הזמרים. הרב יצחק הגיע בדיוק בשעה 8, כאשר מאות אנשים חיכו לו ושמעו שיעור מקדים מפי ראש מוסדות "אך טוב וחסד" הרב אברהם כהן. הרב יצחק מסר שיעור בהלכות טו' בשבט, ברכות ובנושא הזמרים. הרה"ג יצחק דיבר על ר' משה חבושה הי"ו שפסלו אותו גם כזמר פסול ואמר הרב ש"פעם חבושה הלך לתחרות של כינורים של עוד, אצל הגוים, והראה אותו הרב אמנון יצחק בצילום ויצא נגד חבושה איך הופיע יחד עם גויים, איך הופיע? זה היה תחרות שקיבל על זה כסף, ישב שם יומיים תחרות מי מנגן יותר יפה בעוד. הוא חזן אצל הרב(מרן) בימים נוראים ראש השנה, כיפור, מה אתה יוצא נגדו? הוא חזן אצל הרב...".

המשיך הרב יצחק לגבי שאר הזמרים "היה חזן אחד, אני הכרתי אותו, קראו לו משה אליהו, הוא היה דתי, אבל דתי ככה לא דתי חזק, והיה מופיע במקומות לא טובים, ואני(הרב יצחק) מעיד שהרב(מרן) היה שומע אותו,שומע אותו. להזמין אותו אולי לא כדאי להזמין אותו, זה כאילו אתה נותן לו יד, אבל לשמוע את השיר שלו בדיסק ? הרב בעצמו היה שומע. מי לנו גדול ממרן שליט"א ?? מרן לא אדם גדול ? גדול הדור ! מי יודע את כל התורה כולה ? כל "חזון עובדיה", כל "יביע אומר", כל "יחוה דעת" "הליכות עולם", התורה של הרב זה מדהים, התורה של הרב כשהוא אומר משהו זה קול התורה, התורה שלו אומרת משהו. מי שרוצה להחמיר על עצמו תבוא עליו ברכה שיחמיר על עצמו בסדר גמור. אבל לא נשאר מה לשמוע, מה יש לשמוע רק התימנים ? אם כולם הוא אסר, את כולם הוא פסל, מה יש לשמוע? אצלנו בישיבה(חזון עובדיה) למשל שומעים את איך קוראים לו זה שבאמריקה שווקה,שווקה(שוואקי) שרים אותו בשבת בסעודה שלישית בישיבה אצלנו שרים את השירים שלו, מה יש בזה? נכון שהוא לא בסדר, עושה מעשים לא בסדר, הולך מופיע במעורב צריך להוקיע אותו, וודאי שזה לא בסדר , צריך לדבר איתו , לצעוק עליו מי שלידו, מי שיכול אדרבה, אבל זה לא עד כדי כך לשבור את הדיסקים, לא לשמוע, הוא לא בסדר וזה צריך לצעוק עליו, אבל לשמוע זה משהו אחר שני דברים נפרדים.

הרב יצחק שליט"א אמר שבקום המדינה הרה"ר הרב ניסים רצה לעשות חרם על מפעלים שפעלו בשבת, מפעלי נייר, מלט וסוכר, אך שאר הרבנים התנגדו כי לא ישמעו אנשים לחרם וזה יוריד את כח החכמים והרבנות בעיני העם, "כשם שיש מצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה לא לומר דבר שאינו נשמע", ולכן בגלל שלא ישמעו לא יצא החרם לפועל, והמשיך הרב "למה מרן שליט"א לא אמר לשבור את כל הדיסקים של שווקה וכד' ? למה הוא לא אמר? בגלל זה הוא יודע שמי ישמע? כמה ישמעו? הרוב לא ישמעו, אז למה להגיד אח"כ לא ישמעו לחכמים? אין דבר כזה ! חכם צריך לדעת מראש ישמעו לו אין הכי נמי יגיד".
"הדבר הזה היום מי ישמע היום ? תארו לכם שיקרו דבר כזה לא לשמוע את כל השירים של כולם, של פלוני ופלוני, אני לא מכיר שמות, אבל מה שאומרים. מה אדם ישמע ? מי ישמע ? ט' באב ישמע כל הזמן, אין ברירה, לא ישמעו, לא ישמעו, אז מה כדאי ? היום מה שומעים כל בחורי הישיבות, מה שומעים כל בחורי הישיבות ? שומעים את הדברים האלה שווקה וכד' שומעים את זה. אז נכון שווקה לא בסדר ! אני מדגיש הוא עושה דברים שלא כהוגן, אין ספק ! ולכן הרב ניתק איתו כל קשר..."

ממשיך הרב "כמה אחדים שעושים את זה(מרקידים מעורב) צריך לצעוק עליהם, לשלוח להם מכתבים להגיד להם שהם עושים דבר חמור מאוד, אבל זה לא קשור שני דברים נפרדים, הם עושים שלא כהוגן ! אבל לשבור דיסקים חבל זה "בל תשחית" למה לשבור דיסקים שלהם? תביאו את זה אצלנו בישיבה, ישמעו את זה למה תשברו את זה חבל לשבור ! "

"יש שולחן ערוך החמישי, אורח חיים, יורה דעה, אבן העזר, חושן משפט זה ארבעה. יש עוד אחד שיקול דעת של גדולי הדור, זה, יש דברים שמסורים לגדולי הדור, לא כל אחד עם כל הכבוד שמזכה את הרבים אין לי כלום נגד הרב אמנון יצחק, הוא היה אצלי בישיבה פעם הזמנתי אותו לישיבה שלי, נתן שיחה בישיבה, חיזק את הבחורים, אין לי שום דבר ח"ו אישי עליו ח"ו, אבל מחילה מכבודו, דברים כאלו צריך גדולי הדור, מי זה גדולי הדור ? מרן שליט"א בראשם, זה גדולי הדור, אם לא מרן אז מי? יש גדולי הדור, אם היה מסכים איתו הרב או הרב בעדני או חכם שלום היו מסכימים איתו "על העיני ועל הראסי". גדולי הדור הם יודעים מה שהם עושים אם הם לא עשו אז גמרנו.


כאמור, בזכות מוסדות "אך טוב וחסד" והרב אברהם כהן שליט"א הענן סר מעל ספקות הציבור ונשמעה דעת מרן מפי בנו הרה"ג הרב יצחק יוסף שליט"א, וליהודים הייתה אורה ושמחה...




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}