כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ציון הלא תשאלי בשלום רוסייך • תמונות

ביקור מיוחד של ראשי השב"ס הרוסי בארץ, הולידו שיתוף פעולה מעניין שיעזור ליהודים הכלואים בבתי הכלא הרוסיים • רב השב"ס הרוסי הוביל את היוזמה

ציון הלא תשאלי בשלום רוסייך • תמונות


שיתוף פעולה יחודי בין שירות בתי הסוהר ברוסיה לשירות בתי הסוהר בישראל, החל החודש בצורה רשמית.

שיתוף הפעולה הייחודי החל בעקבות סיור שערך רב השב"ס הרוסי, הרב אהרון גורביץ, בישראל. אל הסיור נלוו בכירי השב"ס הרוסי, שהתרשמו מהתנאים אותם מקבלים האסירים בארץ.


הרב גורביץ משמש כרב הצבא והשב"ס ברוסיה מזה מספר שנים, במסגרת הרבנות הראשית של רוסיה בראשות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, שאף יזם את הקמת הרבנות הצבאית, באחת הפגישות עם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב.

המשלחת מרוסיה כללה כאמור את הרב גורביץ, נציב השב"ס הרוסי, ראש אגף משרד המשפטים וחמשה מראשי השב"ס הרוסי, אשר התקבלה בישראל ע"י נציב השב"ס בישראל מר בני קאניאק, דובר השב"ס מר ירקוני, ראש אגף קשרי החוץ של השב"ס מר דומינץ ועוד.

הביקור כלל סיורים רשמיים בכלא רימונים, אופק, נווה תרצה, מרכז שיקום לנוער ועוד.

הנציב הרוסי האחראי על 350 אלף פקידים, קרוב לאלף בתי כלא וקרוב למליון אסירים - הביע את התפעלותו על מערך בתי הסוהר בישראל והשקעה הרבה למען האסירים.

בסיום הביקור החליטו הצדדים לשתף פעולה באופן קבוע, זאת בכדי להביא לשיפור מצבם של האסירים היהודיים הכלואים בבתי הכלא ברוסיה. ראשי השב"ס הרוסי הבטיחו כי יעשו הכל בכדי להיטיב את התנאים לאסירים היהודיים בתיאום ובשיצוף הרבנים המקומיים.

במהלך הביקור סיירה המשלחת מרוסיה בכמה מקומות קדושים, כאשר השיא היה בביקור ב'כותל המערבי', שם גם הטמינו פתקי בקשות מאסירים יהודים מרוסיה.










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}