כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עקיבא, שיחקת אותה • ירח ממשיך לעקוב

לפני חודש תקף ירח טוקר במאמר חריף את כתב 'ידיעות אחרונות', עקיבא נוביק - ועורר סערה גדולה • הבוקר, לאחר סדרת כתבות מפרגנות, יש לו טיפ גם בשבילנו

עקיבא, שיחקת אותה • ירח ממשיך לעקוב

מכתבי הקודם שבו פניתי לעיתונאי עקיבא נוביק מ'ידיעות אחרונות' עורר הדים רבים.

עקיבא, תמצא דרכים אחרות להתפרסם • טור אישי

פניתי אליו מעל גלי האתר בניגוד לכללים הנהוגים בין עיתונאי ליחצן, בבקשה לעצור את ההסתה כנגד החברה החרדית כל עוד הדבר נתון לאפשרויות אשר בידיו. פנייתי נעשתה לאור כתבות ענק שהשמיצו והשחירו את החברה החרדית כולה בשל כמה גנבים ואנשי מרמה, אנשים בודדים אשר אינם מייצגים את החברה החרדית, המרכזית והאיכותית.

כשם שאני מאמין שהיה עליי לכתוב את המכתב בעת שנוביק כתב את הכתבות שפגעו בתדמיתה של החברה החרדית כולה, אני חושב שהגון גם לשבח כשצריך.

בשבועות האחרונים הכניס נוביק כתבות חיוביות הנוגעות לתדמית שלנו, החרדים בעיני הציבור הכללי במדינה ויש להודות לו על כך. התודה נתונה לו, מאותה הסיבה שבה תקפנו ודרשנו ממנו להפסיק.

כאחד שעוסק בתחום התקשורת מזה שנים, בידי אינספור דוגמאות לכך שכל כתבה ולו הקטנה ביותר, בכוחה להשפיע. כל כתבה משמיצה גורמת לנזק בלתי הפיך לחברה החרדית כולה, בעיני הקוראים. לעומת זאת כאשר קוראי העיתון נחשפים לפן חיובי על המגזר החרדי, פן שכמעט ולא נחשף אליו עד היום, הדבר משפיע גם הוא על הקוראים.

בשבוע שעבר הייתה זו כתבה על האברכים שנסעו באוטובוס ואספו כסף על מנת לשלם את הדו"ח של נהג האוטובוס שקיבל קנס על עצירתו לאחד הנוסעים שלא בתחנה. הכתבה הייתה מיוחדת, וללא ספק גרמה לקידוש ה'. גם הבוקר כתבת ענק המוקדשת לנשות מתנדבי זק"א המסורים, כתבה המלווה את הנשים חרדיות המתמודדות עם השכול והאסונות יום יום מאחר שבעליהם, מתנדבי זק"א יוצאים לפעילות החסד למען הציבור.

הכתבות האלו רק מוכיחות לכל אותם סקפטיים, כי יש מה לעשות בנושא ההסתה. נכון שיש גם רע, נכון שהכתבות הללו הן טיפה בים ההסתה, אבל גם טיפה אחת חשובה. וכאשר מדובר בטיפה, עוד טיפה ועוד טיפה, הן יחד יכולות כבר ממש להרטיב, ולהשפיע.

השתתפתי בפאנלים רבים אשר עסקו בנושא ההסתה החרדית, טענתי ואטען כל עוד יבקשו לשמוע זאת ממני, כי יש הרבה מאד מה לעשות על מנת להשפיע על הציבור הכללי במדינה. לא על אותם אלו המחפשים את רעתנו ושותים את דמנו בצמא אלא כלפי אלו, ההמונים, המיליונים, שחיים במדינה בעפולה, בדימונה, בראש העין וברמת גן, וניזונים רק מכלי התקשורת שמשמיצים ומשחירים אותנו ללא הרף וללא הפוגה.

איננו צריכים להתיפייף, אבל עלינו לפעול ולקדש שם שמים וכאשר הם, הקוראים, יקראו על מיזמים חרדיים, יקראו על החרדים האחרים, לא רק על אותם "סחטנים ופרזיטים", היחס אל המגזר החרדי ישתנה מעט. לא, אל תצפו שהיחס ישתנה בתקשורת או בכנסת, אלא רק בעיני הקוראים. כתבות כאלו אשר הן גם "אייטמים" חדשותיים אשר עוברים מסך, וגם מסייעות לתדמית המגזר, יוכיחו לציבור שאפשר גם להיות חרדי ולא רק סחטן.

כשם שתקפתי כשהיה צריך, ראוי לשבח כשצריך. אין לנו לצפות שההסתה תיפסק. זה לא בידיים של עקיבא, שלי או של אדם אחר. יש מגמה במדינה להשחיר את פני החרדים בכל הכוח, ובכל דרך והמגמה הזאת למרבה הצער, תימשך. זאת מלחמת תרבות אמיתית בין החברות השונות בישראל. אבל, וכאן האבל הגדול, אני מאמין שכתבות חיוביות, גם אם הם כמה טיפות בים, בכוחן להשפיע.

ומילה אחת קטנה לסיום. קיימתי שיחה אישית עם עקיבא נוביק לאחר המכתב שפרסמתי כאן, טענתו הייתה כואבת, "מעולם לא הצעתם לי סיפורים טובים ומיוחדים שיראו את הציבור החרדי בעין יפה, תביאו ואכניס". הפעם הוא הוכיח זאת. נטל ההוכחה הוא על כולנו. כשיש סיפורים טובים, כשיש מעשים מיוחדים הראויים לפרסום, עלינו לפעול מתוך אידיאולוגיה אמיתית של קידוש שם שמים ולהעבירם אל אותם כתבים לענייני חרדים, כדי שיסקרו אותם, את המקרים היפים, ולא יחפשו את אותו אברך אנונימי שיטיל עננה כבדה וחשוכה על כולנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}