כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חוק הגיור הצה"לי: בינתיים, נעצר

נאמן להבטחתו עצר ראש הממשלה את חוק הגיור ולא איפשר לעלותו להצבעה בוועדת חוקה חוק ומשפט • לאחר שהגר"ע יוסף הכשיר את גיורי צה"ל - החוק מתייתר • ויש וידאו

אלי ישי בפתח ישיבת הסיעה השבוע: חוק הגיור לא יעבור
אלי ישי בפתח ישיבת הסיעה השבוע: חוק הגיור לא יעבור



אם רציתם לדעת לאן חותרת 'ישראל ביתנו' כשהיא מתעקשת להעביר את חוק הגיור הצבאי, כדאי שתשמעו מה אמר ח"כ דוד רותם, במהלך דיון בוועדת חוקה חוק ומשפט.

תחילה פתח ואמר: "הגיור של חייל צה"ל, היה מאז ומעולם גיור הלכתי, שנעשה בהקפדה עם כל מה שצריך לעשות בענייני הגיור. העובדה שלפני מספר חודשים העלו בעיה טכנית, והרבנות הראשית גררה את זה ויצרה עננה מעל הגיור של חיילי צה"ל, נפתרה באופן אמיתי על ידי פסק ההלכה של הרב עובדיה יוסף. הבית הזה לא יאפשר להטיל עננה נוספת על חיילי צה"ל ועל כל המתגיירים", פירש מחדש את מכתב הגר"ע בנושא.

לעצם העניין, התחייב להמשיך ולדון בחוק כדי ש"כל רושם נישואין, משרד ממשלתי או כל מוסד ממשלתי כולל בתי הדין הרבניים, יהיו מחויבים לקבל גיור כזה. ומי שלא ירצה לקבל את הגיור, פשוט ימצא עצמו בבית, לא בתפקיד רשמי".

לתשומת ליבם של רבני הערים.

באופן מעשי אפילו ח"כ זבולון אורלב הסכים להסיר את החוק שלו מעל סדר היום. "בטרם הגשת הצעת החוק, סברנו שאין מקום להטיל עננה על גיורם של כ-4,600 גרים שהתגיירו בצבא. אולם, נראה שפסק ההלכה פתר את הבעיה". המדובר הוא בחוק התיקון לפקודת העדה הדתית.

אלא שלא הכול הסכימו איתו.

מי שהתעקשו להצטרף ל'ישראל ביתנו' היו חברי הכנסת שלמה מולא, נינו אבסדזה ויוחנן פלסנר, אבל גם...חיים אמסלם, הח"כ שאינו עוד חלק מתנועת ש"ס.

לדעתם, "החוק ראוי, ויש מקום לקדם אותו על מנת לקבע בחוק את מעמדם של חיילי צה"ל המתגיירים".

היו אלו חברי הכנסת ניסים זאב, אברהם מיכאלי ומשה גפני שהתעקשו שלא לדון בחוק, וקראו כי הוא מיותר, מנוגד להסכמים הקואליציוניים ועלול ליצור פילוג בעם. "צריך להקל בהליכים טכניים ובירוקראטיים. אולם, גירות זה רק מי שמקבל על עצמו עול תורה ומצוות כהלכה", אמרו.

זוהי עמדת הצבא

כבר במהלך ישיבת הסיעה, ולאחר שפתח בניתוח מצבה של הקואליציה לאור השינויים האחרונים, עבר יו"ר ש"ס, אלי ישי, לנושא חוק הגיור אותו עתידה 'ישראל ביתנו' להעלות לדיון.

"אחרי הפסיקה של מרן, הרב עובדיה יוסף, לאור המלצות ועדת הרבנים שחקרה ובדקה וקבעה שכולם מקבלים עול תורה ומצוות וההליך היה כדת וכדין, מרן קבע והחליט את אשר החליט. לכן החוק מתייתר. מי שחושב שצריך לקדם את החוק בעצם פוגע בחיילי צה"ל וקובע שיש גיור סוג א' וסוג ב', ומנסה ליצור כותרות על גבי חיילי צה"ל. אני מאמין שהכנסת לא תאפשר לרותם לפגוע בחיילי צה"ל ולהעביר חוק פופוליסטי על גבם ולפגוע בגיור שלהם".

לשאלת הכתב נועם זיגמן, האם ידוע לשר על בקשה של ראש הממשלה מסיעת העצמאות, מברק להתנגד לחוק הזה? לתמוך בו?

ישי: "אני לא יודע מה הוא ביקש או לא ביקש, אבל ברור שיש קואליציה וברור ששר הבטחון מחוייב יותר מכל אחד לחיילי צה"ל. גם הוא מבין שהחוק הזה נועד להוות קמפיין תקשורתי, להיות עוד 'וי' בהצעות החוק שהגישו וזו פגיעה קשה בחיילי צה"ל. כך קבע הרב הצבאי הראשי לצה"ל, זוהי עמדת הצבא. וכשר הביטחון ישמע שזוהי עמדת הצבא, הוא בודאי לא יפגע בחיילי צה"ל ולא יתמוך בחוק".

כאמור, בסופו של יום, למרות שהנושא עלה לדיון, 'השתכנע' ח"כ דוד רותם, מגיש החוק, שלא להביא אותו להצבעה. מן הסתם הוראות שקיבל מראש הממשלה או מיו"ר הקואליציה, זאב אלקין, הם אלו שהביאו לכך, שכן בשיחה שערכנו איתו ביום שישי, לאחר פרסום מכתבו של הגר"ע יוסף, עדיין היה נחוש לקדם את החוק שלו ויהי מה.

הימים הבאים יוכיחו האם אכן מימש את הבטחתו, או שמא 'שמע' להוראות מלמעלה. מבחינת ראש הממשלה, עמדתו הרשמית הייתה ונשארה כזו לפיה אם תביא עמה הרבנות הראשית פשרה ותאשר את גיורי צה"ל, יעשה הכול כדי למנוע את העברת החוק.

סביר להניח שכך אכן יעשה.



ישיבת סיעת ש"ס בכנסת from bhol on Vimeo.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}