כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ומי לא בא לדיון על השוטרים? המפכ"ל

במשך חודשים נערמו על שולחן ועדת הפנים תלונות של אזרחים, שנפגעו מאלימות שוטרים • יו"ר הוועדה תיאם עם המפכ"ל תאריך מתאים ושלח הודעות למשתתפים • ואז הגיעה הודעת המפכ"ל: לא בא

לא התייצב. מפכ"ל המשטרה עם מבקר המדינה
לא התייצב. מפכ"ל המשטרה עם מבקר המדינה

הבוקר (ד) התכוונה ועדת הפנים והגנת הסביבה לדון בנושא אלימות שוטרים, בין השאר גם בנושא של אלימות הציבור כלפי השוטרים. אלא שמפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, בחר שלא להגיע לישיבת הוועדה.

"בהיעדרותו מדיון בוועדה, נהג מפכ"ל המשטרה בסוג של אלימות כלפי ועדת הפנים והגנת הסביבה", הייתה תגובתו החריפה של יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי, שזו אינה הפעם הראשונה בה הוא מכנס את הוועדה שבראשותו כדי לדון בנושא החשוב.

לפני מספר חודשים סיקרנו בהרחבה דיון דומה, במהלכו הציגו כמה מהמשתתפים תמונות מזעזעות של כפות ידיים חרוכות ועוד מחזות קשים לצפייה, תוצאה של אלימות שוטרים כלפי מפגינים.

"הישיבה נקבעה חודש מראש, על פי תאריך שהמפכ"ל ביקש להופיע בו בפני הוועדה", כעס מאוד אזולאי. הוא סיפר כי בשיחה מוקדמת שהתקיימה בינו לבין המפכ"ל ביקש האחרון שהדיון יעסוק לא רק באלימות השוטרים, אלא גם באלימות של אזרחים הננקטת נגד השוטרים. יו"ר הועדה נענה גם לבקשה הזו.

והנה, ברגע האחרון, בהודעה שהועברה באמצעות עוזר השר לבטחון פנים, בלילה שלפני הישיבה ולאחר שהועדה הודיעה פומבית על הישיבה גם בהודעות בכתב למשתתפים וגם בפרסומה באתר הכנסת תוך הבאת התקשורת - בחר המפכ"ל שלא להגיע.

הוא לא נימק את היעדרותו, לא טרח לשוחח טלפונית עם יו"ר הוועדה. "הייתי מצפה מהמפכ"ל לקצת דרך ארץ", אמר היו"ר אזולאי, והוסיף כי ישיבה כה חשובה העוסקת באלימות המשטרה כלפי האזרחים אינה יכולה להתקיים ללא המפכ"ל, וכי הוא נאלץ לנעול אותה.

"הנושא של אלימות שוטרים הינו על סדר היום הציבורי. זה נראה נורא ואיום. המפכ"ל בחר שלא להגיע לישיבה החשובה הזו ובכך נקט בסוג של אלימות כלפי הועדה", סיכם, כשהוא מתנצל עמקות בפני הקצינים הבכירים שהגיעו לישיבה ובפני שאר הנוכחים שכיבדו בנוכחותם את ישיבת הוועדה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}