כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ב'עדה' החליטו: "מעמד קינה ואבל"

'העדה החרדית' יוזמת כינוס מחאה ענק נגד אישור גיורי צה"ל • מנסה לגייס כמה שיותר קהילות שיתמכו במאבק - בינתיים ללא הצלחה • גורם בכיר ב'עדה': "הפעם נילחם בכל הכוח"

התמונות האלה יחזרו? שקי אבל בהפגנת קינה ואבל
התמונות האלה יחזרו? שקי אבל בהפגנת קינה ואבל



סערת אישור הגיורים שבוצעו בצה"ל ממשיכה למלא את סדר יומם של ראשי 'העדה החרדית'.

במהלך הדיונים שהתנהלו ביממה האחרונה - עליהם דיווחנו בהרחבה - דנו ראשי 'העדה' בתכנית להקים קול זעקה ומחאה נגד אישורי הגיורים, שאושרו בסוף השבוע האחרון על-ידי הראשל"צ הגרש"מ עמאר, בתמיכתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף.

הדיונים התקיימו במשרדי 'העדה' במאה שערים, והמתדיינים נקטו בביטויים שהזכירו את ימי המחאה בתקופת הרב הראשי שלמה גורן - בעקבות הפרשה שהסעירה את הרחוב החרדי לפני כ-40 שנה.

הערב (ג) הוחלט באופן סופי: העצרת הגדולה תתקיים.

"אוי לנו מחילול התורה וקריעתה לגזרים" - נכתב באותיות קידוש לבנה. "שאולי שריפה באש היש תורה חדשה. בכך נגזרו גויליך למחצה לשליש ולרביע".

המודעות המתפרסמות הערב בריכוזים החרדים בירושלים ובבני-ברק מבשרות, כאמור, על כינוס ענק, המוגדר כ"מעמד קינה ואבל על קריעת התורה".

על המועד והמיקום הסופיים לא התקבלה החלטה, אך גורם בכיר ב'עדה' אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הפעם אנחנו מתכוונים להילחם בהחלטה לאשר את הגיורים בכל הכוח. לא ניתן שיהיה כאן חילול של התורה הקדושה".

על המודעות חתומים, 'העדה החרדית', אך מתברר כי מאחורי המאבק עומדים גורמים נוסף, בניהם מי שהותקף הבוקר בפשקווילים - יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור, הרב נחום אייזנשטיין.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי הסיבה העיקרית לכך שעדיין אין תאריך ומיקום סופי היא בשל הניסיון של הגורמים הקשורים במאבק נגד אישורי הגיורים, לגייס כמה שיותר קהילות בציבור החרדי שיתמכו במאבק ובהפגנה.

אלא שעד כה הם לא רשמו תוצאות מרשימות.

בעקבות המתקפה: דובר חדש נולד

בתוך כך, בעקבות המתקפה נגד הרב נחום אייזנשטיין במודעות ובםפשקווילים שהופצו בערים החרדיות, מונה בשעות הצהריים דובר חדש, שיהיה אחראי למזער את הנזק. הדובר הוא יעקב גרינצייג, חבר ב'דגל התורה' בירושלים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "ר' נחום הוא לא אדם פלילי או עבריין, מדובר באדם מכובד מאוד, יהודי תלמיד חכם, המקורב לגרי"ש אלישיב, וכל הנושא של הגיורים מופקד בידיו ובידי גדולי התורה, וההחלטה בידם נתונה ועל פיהם תיאמר.

"אני בטוח כי הניסיון 'לחסל' את ר' נחום בדרכים אלו או אחרות היא לא הדרך הנכונה והבטוחה להשגת המטרה הקדושה".






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}