כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מאות אלפי דולר נגנבו מתיבות דואר של מוסדות • וידיאו

הסיפור שחשפנו באתר 'בחדרי חרדים' מכה גלים: צ'קים שהונחו בתיבות דואר של מוסדות יהודיים בשכונות יוקרתיות בארצות-הברית נגנבו • ה-FBI פתח בחקירה

 מאות אלפי דולר נגנבו מתיבות דואר של מוסדות • וידיאו



הסיפור הבא מסעיר את כלי התקשורת בארצות-הברית: נוכלים שפעלו במוקדים שונים גנבו מעטפות ובהן תרומות למוסדות יהודיים. רוב המעטפות נגנבו מתיבות דואר של ארגונים יהודיים הממוקמים בשכונות יוקרתיות.

הסיפור נחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', אלא שמאז חלו התפתחויות - והרשויות הפדרליות נכנסו לעובי הקורה.

חבר מועצת מדינת ניו-יורק, דב הייקינד, שלח את המידע לפני כחודש לחוקרי ה-FBI, לאחר שקיבל דיווחים על יותר מ-34 המחאות שנגנבו בחודשים האחרונים מבתי כנסת ומוסדות יהודיים במדינות שונות.

הסכומים שנגנבו מוערכים בשלב זה ב-380 אלף דולר.

לטענת הייקינד, ישנן הרבה המחאות ותרומות שהונחו בתיבות הדואר שלא ידוע על גניבתן, אך לפי הדיווחים הזורמים ללשכתו, מאז הפרסום, הוא מקבל תלונות נוספות. "יכול להיות שהסכומים האמיתיים עולים על מיליוני דולרים", אמר הייקינד במסיבת עיתונאים שכינס היום.

במהלך דבריו הצביע הייקינד על צ'קים של 12 אלף דולר, 54 אלף דולר ועוד שנתרמו למוסדות היהודים או הונחו בתיבות הדואר של בתי הכנסת, נעלמו - והוכנסו לחשבונות בנק לא ידועים.

"אני לא יודע מי זה שגונב את הצ'קים מתוך תיבות הדואר. אבל ניתן ל-FBI לטפל באותם אנשים שגונבים את הכסף הזה, שאמור לשמש עבור אוכל לאנשים שזקוקים לזה", אמר הייקינד בכעס ובכאב.

הוידאו באדיבות: שמעון גיפטר

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}