כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

צעיר עצורי יפן בבית הגר"ח: "אסור לגנוב את המכס"

יוסף בונדו קיבל חנינה והשתחרר מהכלא הישראלי • לאחר ביקורו בבית הגר"ח, שמעו בני הבית דברים חריפים: "צריך להבהיר שלשמור על החוק זו לא זכות אלא חובה"

יוסף בונדו עם הגר"ח קנייבסקי. צילום: בחדרי חרדים
יוסף בונדו עם הגר"ח קנייבסקי. צילום: בחדרי חרדים

'פרשיית יפן' הגיעה אתמול (ב'), לפחות מבחינתו של צעיר העצורים, יוסף בונדו - לסיומה. זאת בעקבות שחרורו המפתיע בעקבות חנינה שהעניק לו הנשיא שמעון פרס, שבתיאום עם השלטונות היפנים.

בראיון שהעניק אחיו של יוסף לאתר 'בחדרי חרדים', הוא סיפר על שמחת המשפחה, על התוכניות לעתיד, ועל החברותות שיוסף מיהר לקבוע עם צאתו מהכלא.

האח הכאוב סיפר על מאמצי עסקנים חרדים להכשיל את נסיונות השחרור, תוך שהם מנהלים מאבק מכוער על גבו של הנער, שישב בתנאים מחפירים בכלא היפני והישראלי.

יממה לאחר השחרור, הגיע בונדו לביקור מיוחד בבית הגר"ח קנייבסקי.

יצויין כי לאורך כל תקופת מעצרו, הגיעו אביו של הבחור ואחיו אל הגר"ח קניבסקי. פעמיים בכל שבוע הם נכנסו בכדי להזכיר את שמו ולבקש את ברכת הגר"ח לשחרורו המהיר. לאורך כל התקופה הקשה והארוכה עודד הגר"ח את בני המשפחה, והבטיח להם כי יתפלל עבור הבן העצור.

ביום חמישי האחרון יצא יוסף מהכלא לחופשה בת 24 שעות. אופציית השחרור לא נראתה אקטואלית, והוא עלה אל בית הגר"ח כדי להתברך שהמאמצים לשחרורו יישאו פירות. הגר"ח בירך את הבחור ואיחל לו שיזכה להשתחרר במהרה מהכלא.

לאחר שקיבל את החנינה אמר הגר"ח למקורביו כי לשמור על החוק זו לא זכות, אלא חובה. "הגמרא אומרת: 'אל תגנבו את המכס', זו לא המלצה אלא חובה", אמר הגר"ח.

הגר"ח הוסיף, כי מכיוון שהבחור הסתבך והבין את חומרת המעשה שעשה, ראוי להתפלל עליו שישתחרר כמה שיותר מהר, כדין כל יהודי הזקוק לישועה.

היום (ג') הגיע אביו של יוסף להודות להגר"ח באופן אישי על כל התפילות והעידוד שהעניק לאורך כל הדרך. הגר"ח איחל לו מזל טוב על השחרור, והתענין בשלומם של שני הבחורים שעדיין כלואים בכלא היפני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}