כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מלחמת הגיור • שעתם הגדולה של המכתבים • כל הפרטים

בד"ץ ה'עדה' חתמו על מכתבו של הגר"ש ואזנר נגד הגיורים בצה"ל • האדמו"ר מבעלזא סירב לחתום • רב מחב"ד תוקף האישור • ומי היעד החדש במתקפת הפשקווילים?

הגר"ש עמאר עם אנשי 'דגל התורה' אמש בחתונת בתו של הגר"י מצגר. צילום: יעקב כהן
הגר"ש עמאר עם אנשי 'דגל התורה' אמש בחתונת בתו של הגר"י מצגר. צילום: יעקב כהן



האישור שהעניק הראשל"צ הגר"ש עמאר, בתמיכת נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף, לגיורים שבוצעו בצה"ל, יצרו 'מלחמת עולם' חרדית חדשה: פשקווילים מופצים בחוצות, מכתבים נחתמים בידי רבנים, והצדדים הלוחמים אינם בוחלים בשום אמצעי כדי לדחוק את הצד השני אל הקיר.

דיונים סוערים מתנהלים ב'העדה החרדית' האם לארגן עצרת מחאה גדולה בימים הקרובים. כפי שדווחנו אמש, בשעות הערב המאוחרות התקיימה התייעצות ב'בנייני זופניק' בירושלים - מרכזם של העדה החרדית - בהשתתפות כל חברי הבד"ץ ובראשם הגאב"ד, הגרי"ט וייס. המשתתפים דנו כיצד לנהל את המערכה נגד אישור הגיורים.

ההצעה, שככל הנראה תצא אל הפועל בימים הקרובים, היא ארגון עצרת גדולה.

בנוסף, הגאב"ד וחברי הבד"ץ צירפו אמש (ב) את חתימתם למכתב שהופץ כבר לפני מספר שבועות, עוד בטרם אושרו הגיורים, עליו חתום הגר"ש וואזנר. במכתב נכתב: "אנו חוזרים ומאשרים שהגיורים אין בהם ממש וחייבים כל בני ישראל למחות על חילול השם והריסת התורה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אנשי 'העדה' פנו אל האדמו"ר מבעלזא וניסו להתקבל בביתו, כדי שיצרף את חתימתו למכתב, אך האדמו"ר סירב.

והפעם היעד במודעות הרחוב: הרב נחום אייזנשטיין

אנשי הגר"ש עמאר, מצידם, אינם יושבים בחיבוק ידיים. מלחמת הנגד בה פתחו, באמצעות מודעות רחוב, בעקבות המתקפה של חוגים ליטאיים נגד הראשל"צ - נמשכת.

במודעת רחוב המתפרסמת הבוקר (ג) נגד יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור, הרב נחום אייזנשטיין, נכתב: "היות ובזמן האחרון כבוד התורה הדרדר לשפל המדרגה, תוך הפצת שקרים גסים ועלילת דברים בתוך מטרה לפגוע בגאון ישראל עמוד ההוראה מרן הגרש"מ עמאר שליט"א, מצאנו חובה לפקוח עיני הציבור בפרשה זו שלא נתפס בעוונם רח"ל.

"לכן הוצרכנו לפרסם קבל עם ועדה מיהו העסקן הנלוז המסובב בכחש כמה מגדולי הרבנים".

במודעה מוצג מכתב ששלח הרב אייזנשטיין לגר"ש עמאר, בו הוא מבקש להתמנות כחבר בוועדת הרבנים לענייני גיור. לטענתם, מלחמתו של אייזנשטיין נגד הכשרת הגיורים היא על רקע סירובו של הרב עמאר לקבלו כחיבר בלוועדה.

רבנים בחב"ד נגד אישור הגיורים

בתוך כך, גם רבנים מחסידות חב"ד - שעד כה לא התערבו בפרשה, מפרסמים את התנגדותם לאישורי הגיור.

במכתב עליו חתום רב היישוב עומר, הגאון רבי יוסף שמחה גינזבורג, בעל טור השו"ת בהלכה ב'שיחת השבוע' נכתב: "אחרי שהוועדה והממונה אותה אישרו את הגיורים, וגם העומד על גביו אישר זאת לא נותר לנו אלא לספר את האגדה על הרב הגדול והנורא, ש'אסר את הפאה והתיר את הנוכרית'".

ימים ספורים לפני שאישרה הוועדה את הגיורים, שלח הגר"י גינזבורג מכתב לרבני הוועדה, בו ציין בפניהם את חשיבות ההחלטה ואת ההסתכלות ההלכתית הרחבה שצריכה להיבדק בהחלטות מאין אלו.

הגאון רבי גדליה אקסלורד, לשעבר אב בתי הדין בחיפה, אמר אמש (ב) בראיון לערוץ 1, כי הרבנים שאישרו את הגיורים מעדו וטעו: "בהיסטוריה יש לנו אנשים גדולים בתורה שמעדו. הגמרא מביאה סיפור על ר' יוחנן כהן גדול ששימש בתפקידו בבית המקדש במשך 80 שנה ולמרות זאת הוא הפך להיות כהן צדוקי".










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}