כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

משפחת בונדו מדברת • "עסקנים ניסו להפריע"

שעות לאחר החנינה הדרמטית לצעיר עצורי יפן, המשפחה מדברת • התנאים: "הידיים שלו היו כחולות" • השחרור: "הרבה ניסו לחבל" • התוכניות: "הוא כבר קבע חברותות"

משפחת בונדו מדברת • "עסקנים ניסו להפריע"

השחרור המפתיע של אחד מעצורי יפן, יוסף בונדו הביא לסיומה החלקי של פרשת יפן שהסעירה את הציבור החרדי בשנים האחרונות.

יוסף בונדו, מעצורי יפן, קיבל חנינה מהנשיא - ושוחרר

החנינה אותה קיבל האסיר מידיו של נשיא המדינה, העלתה את סף ההתרגשות בקרב בני משפחתו לשיא. שנים ארוכות הם התייסרו, אין ספור פעמים הם עלו על מטוסים לכיוון יפן, וחזור, והנה הגיע הרגע המאושר, והבן האהוב חוזר הביתה.

אחד מאחיו של בונדו, מספר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' על ההתרגשות ועל ההליך הניסי של השחרור. ויש לו גם לא מעט טענות על כמה עסקנים שחיבלו במאמצים לשחרורו.


• על סמך מה ביקשו את החנינה?

"בתיאום מלא עם רשויות החוק ביפן, הגישו את בקשת החנינה זאת לאחר שהוא ריצה כבר שליש מהעונש של ה-5 שנים" מסביר האח. "הקושי לקבל את החנינה היה גדול מאד. הייתה כאן סייעתא דשמיא גדולה מאד".

לאחיו של בונדו ולמשפחה עצמה יש לא מעט טענות כלפי עסקנים חרדים שהפריעו במהלך השנים האחרונות להליכים שהיו אמורים להקל על עונשו של יוסף.

"החנינה שקיבל אחי, היא תשובת המשקל לכל אותם העסקנים, בניהם אנשים של הדיין החיד"ו וייס שהפריעו לנו במהלך כל הדיונים והעדויות. "אלוקים יבקש את הנרדף", הוא אומר.

אמש (א') הגיע בונדו לביתו בבני ברק מלווה בגר"מ שפרן שהיה אחד מהאחראים לפעילות למען שחרורו של בונדו. "הוא הגיע לבית. קיבלנו אותו בשמחה ובאושר", מספר אחיו. "מרוב שמחה אנחנו עוד לא יודעים איך לעכל את זה".

• מה עבר עליו בין כותלי הכלא?

"הוא היה במשך השנה וחצי האחרונות בכלא כאן בישראל. בחדר לבד, ללא בידוד, מיטה נורמאלית, או כסא. הוא היה יושב שעות ארוכות על הרצפה והיה קופא מקור. אני זוכר שכשהייתי מגיע לבקר אותו הייתי רואה את האצבעות שלו כחולות, קפואות מקור. התנאים היו נוראיים".

לשאלה האם יוסף כועס על בן ציון מילר מי ששלח אותו לביצוע המשימה משיב אחיו: "לכעוס? הוא לא כועס על מילר. המשפחה מאד ממורמרת וכועסת על העסקנים שהזיקו ביודעין על מהלכי המשפט".

• איך יוסף מרגיש כעת?

"הוא בעננים. הוא מאושר מאד על השחרור. הוא כבר קבע חברותות עם מספר אברכים וחברים. הוא מתבלט כעת לאיזו ישיבה ללכת, מקבלים אותו בזרועות פתוחות במספר מקומות.

"הוא רק התחזק מכל העניין. הוא למד בכלא מסכתות שלימות ועוד עשרות דברים ומושגים רבים. הוא רק יצא מחוזק ומחושל יותר ממה שהיה בעבר. אנו מקווים שהעבר שייך כעת להיסטוריה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}