כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שבת אימה בלייקווד • שוטר נורה, התושבים הסתגרו

רגע לפני הדלקת נרות ירה צעיר בשוטר - ולייקווד הפכה לזירת קרב • יעקב מרקוביץ מספר על השבת שלא תישכח: "הציבור נעל דלתות - ולא יצא אפילו לבית-הכנסת"

רצח בארה"ב. צילום ארכיון: הניו יורקר
רצח בארה"ב. צילום ארכיון: הניו יורקר



שבת קשה עברה על תושבי העיירה לייקווד שבניו-ג'רזי.

קצת אחרי השעה 4.30 אחה"צ, דקות אחדות לפני זמן הדלקת נרות, זעזעו שלוש יריות אקדח את האוויר הפסטוראלי של אזור "ריינטרי".

מגיד שיעור ידוע מיהר החוצה לבדוק את מקור הרעש ולנגד עיניו התגלה המחזה המחריד: צעיר כושי יורה בשוטר - ונמלט.

מגיד-השיעור מיהר להודיע למשטרה ולידידו המתגורר בסמוך למקום בו אירע הרצח.

מכאן התגלגל הכול כמו בסרט אימה: עשרות ניידות משטרה הגיעו למקום. התברר, כי מדובר בשוטר Chris Matlosz, בן ה-27, שנורה מטווח אפס על-ידי צעיר בן 19, שחור עור.

עד הראיה סיפר כי ראה את השוטר עוצר את מכוניתו של הצעיר השחור לבדיקת רישיונות שגרתית.

הצעיר יצא מהמכונית, שלף את אקדחו וירה בראשו של השוטר שלוש יריות מטווח אפס - וברח.

האוויר הפסטוראלי הפך בבת אחת לשדה קרב: עשרות ניידות משטרה, הליקופטרים וצוותים של שוטרים עם אקדחים שלופים, עברו מבית לבית מחשש שהרוצח מסתתר באחד מהם.

"נהיינו חיוורים כמו סיד"

הישיבה של הרב שמואל ראסקין, הממוקמת בסמוך לזירה, נסגרה: אין יוצא ואין נכנס. הציבור התבקש לנעול היטב את הדלתות והחלונות מחשש שהרוצח ימשיך לתקוף אנשים.

צוות של שוטרים עם אקדחים שלופים, פרצו בשבת בבוקר, בעיצומה של תפילת שחרית, לאחד מבתי המדרש.

השוטרים עברו ממתפלל אחד למשנהו ודרשו מהם להזדהות באמצעות דרכונים.

כשהוברר להם כי שבת היום ואסור לטלטל, אמרו השוטרים כי הם מחפשים מתפלל מסוים שעשוי להביא פרטים העשויים להביא לגילוי הרוצח.

המתפלל הזדהה ונאלץ להיכנס לניידת.

במוצאי שבת קראו ראשי כנופיות הפשע בלייקווד להרוג עוד ועוד שוטרים.

יעקב מרקוביץ, תושב האזור, משחזר ל'בחדרי חרדים' את התחושות בשבת שלא תישכח: "הידיעה עברה במהירות מפה לאוזן. אנשים נכנסו לפאניקה. האזור שבו אירע המקרה הוא אזור שבו נמצאת ישיבה, וציבור חרדי מתגורר בה", אומר מרקוביץ ומתאר כיצד צוותים של שלושה שוטרים עם אקדחים שלופים סרקו כל בית.

"זה נשמע כמו בסרט", אומר מרקוביץ. "היינו כולנו מוכנים לקידוש כששמענו דפיקות חזקות בדלת. נהיינו חיוורים כמו סיד. תוך דקה שמענו את השוטרים מזדהים ברמקול נייד. פתחנו את הדלת. שלושה שוטרים גברתנים עמדו בדלת עם אקדחים שלופים והורו לנו להשתטח על הרצפה. כולם נכנסו לפאניקה. תארו לעצמכם את הילדים הקטנים.

"השוטרים הסבירו כי הם עורכים חיפוש בכל בית מחשש שהרוצח מסתתר. כעבור דקות, עזבו השוטרים את הבית. השבת הזו לא תישכח כל-כך מהר. הציבור נכנס לפאניקה, נשאר בבית, נעל דלתות ולא הלך לבית כנסת.

"זה הזכיר לי את הסיפורים על ליל הבדולח או על הפוגרומים שאירעו בעיירות של פעם. אפילו בשבת בבוקר היה מי שפחד ללכת לבית כנסת מחשש שהרוצח מתהלך חופשי", מסכם מרקוביץ.

המשטרה הכריזה כי תעניק פרס של מיליון וחצי דולר למי שיביא ללכידתו של הרוצח. עם זאת המשטרה הזהירה את הציבור מהרוצח "שאין לו מה להפסיד".

מנשה מילר, ראש העיר החרדי שנבחר זה מכבר, נאלץ להתייצב בעיצומה של השבת למסיבת עיתונאים במהלכה הבטיח לתפוס את הרוצח, חי או מת.

בינתיים מתהלך הרוצח חופשי - והקהילה החרדית בלייקווד בפאניקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}