כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרב ברלנד לתלמידיו: "לא תסעו לאומן לפני שתתנצלו"

בניסיון לשים קץ לסאגה הבלתי-נגמרת, מבקש מנהיג 'שובו בנים' מתלמידיו למחוק כתובות גרפיטי ולהתנצל בפני הגורמים שנפגעו • על בנו נחמן: "התווכחנו על השמירה"

בקשו סליחה. הרב ברלנד
בקשו סליחה. הרב ברלנד



הגר"א ברלנד מסר היום (א) שיעור בכולל 'שובו בנים' בירושלים העתיקה, במהלכו התייחס בפרוטרוט לסערה שטלטלה בשבועות האחרונים את הקהילה.

שעתיים ארוכות ארכה השיחה.

"חובה להחזיר את חיי המוסדות והתלמידים למסלולם", אמר הגר"א והורה לתלמידים לבקש סליחה, באופן מיידי, ממספר גורמים שנפגעו מהפרשה:

ראשית, מהאנשים שירדו להם לחיים במהלך התקופה האחרונה; שנית, מהמשגיחים ומגידי השיעורים שנגרם להם נזק רב לאור העובדה שהבחורים לא היו מונחים בלימוד בתקופה האחרונה - אלא היו עסוקים 'לבחוש' סביב הפרשה.

הוא נימק את בקשתו במקור הלכתי. "צריך לנהוג לפי השולחן-ערוך. מי שמבזה תלמידי חכמים, שיחלוץ את נעליו ויתנהג לפי ההלכה, עד שיקבל מחילה".

הרב ברלנד איים על התלמידים באמצעות אחת הנקודות הרגישות ביותר לחסידי ברסלב. "ההרשמה לנסיעה לראש השנה באומן לא תיפתח עד שיבקשו סליחה מכל מה שצריך".

החברותא עם הרבנית

בהמשך השיחה, התייחס הרב ברלנד לבני משפחתו כשהוא מגבה אותם.

הוא דיבר בשבח אשתו הרבנית וחשף בפני תלמידיו כי הם לומדים בחברותא עד לשעות הקטנות של הלילה.

לאחר מכן, שיבח את בנו, נחמן, ואמר כי בשנים האחרונות הוא היחיד שניתן לו האישור לפרש את דבריו. "הויכוחים בינינו היו על דברים מסוימים כמו על השמירה, דברים שגם הם לא היו באשמתו אלא באשמת הציבור שלא פקח עין ולא קיבל את הדברים באופן שהיה צריך לקבל".

בנוסף לכך, ביקש הרב ברלנד מתלמידיו כי מיד עם תום השיחה, ייצאו לרחובה של עיר וימחקו את כתובות הגרפיטי שרוססו במהלך התקופה האחרונה.

ואכן, לאחר שיחתו, יצאו התלמידים ועשו כמבוקש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}