כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

האדמו"ר מתוא"י: "להפסיק לאכול 'העדה' • המסמכים

הרב דוד שוימר, בכיר המשגיחים ב'עדה', כתב להנהלה מכתב שני ובו מפורטים הנהלים הבעיתיים • ב'תולדות אברהם יצחק' ו'אוהל שרה' קוראים להפסיק לאכול ממוצרי הבד"צ

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק
האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק



הסערה הפוקדת את גוף הכשרות הגדול ביותר במגזר החרדי – ה'עדה החרדית', ממשיכה בייתר שאת.

קצת היסטוריה: לפני מספר שבועות חשף אחד מרבני המשחטות של הבד"ץ, הרב דוד שווימר, כי בשר שנמכר באחת מהרשתות הגדולות של הציבור החרדי בירושלים, והוצג כבשר טרי, אינו כזה, ושחיטות בפועל לא התבצעו במשחטת 'הידורים' בחודשיים שקדמו למכירת ה'בשר הטרי'.

לדברי הרב שוימר, הבשר שהוצג כמי שנשחט במשחטת 'הידורים', לא נשחט שם, ובמכתב שפרסם הורה לקהל הרוכשים להגעיל את הסירים בהם בישלו את הבשר.

ב'עדה החרדית' נכנסו ללחץ אטומי. היציאה הפומבית כנגד ההכשר על ידי אחד מבכירי המשגיחים, היא תופעה חדשה, ובהנהלה חששו ככל הנראה כי בעקבות 'התעוזה' של הרב שוימר יקומו משגיחים נוספים, ויערערו על החלטות ההנהלה.

במכתב שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', כתבו הנהלת 'העדה החרדית' לרב שוימר כי באם לא יתנצל על דבריו החמורים, יפסיק לקבל משכורת מההכשר. אלא שהרב שוימר לא נרתע, והוציא מכתב נוסף בו הוא מגולל טענות חמורות כנגד הנהלת העדה החרדית וקשריה עם בעלי מפעל 'הידורים'.

במכתב הנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' פורש הרב שוימר את נוהלי העבודה במפעל, ומספר על העריצות של מנהל המותג של ההכשר, ועל העובדה שהוא דוחק במשגיחים להכשיר כמה שיותר עופות מה שלא מאפשר בדיקה נאותה של העופות.

ההצעה: תנהל את מערך הכשרות במפעל הבעייתי

בהנהלת 'העדה' ראו כי כלתה עליהם הרעה, והציעו לרב שוימר הצעה שקשה לסרב לה. "תשמש כמשגיח הראשי של משחטת הידורים, ותקן את הליקויים", אמרו לו.

ב'עדה' עשו חשבון קר: אם הרב שוימר יילך לשמש כמשגיח הראשי במשחטה, הטענות שטען כנגד הבשר הנשחט במשחטה יוזמו מאליהן.

יצוין, כי עד היום עבד הרב שוימר כרב המשחטה במפעל המתחרה 'גלאט עוף'.

אלא שהרב שוימר השיב תשובה שלילית להצעה המפתה, וב'עדה' החליטו על פיטוריו המהירים, ויצאו למסע מתקפה כנגד המשגיח לשעבר.

הבוקר (א') טוענים גורמים ב'עדה החרדית', כי הרב שוימר, גיסו של בעל משחטה מתחרה (גלאט עוף), החליט לצאת כנגד המשחטה שהולכת ותופסת מקום של כבוד, בעקבות שיקולים כלכליים, זאת לאחר שחברת הידורים נגסה באופן משמעותי ברווחיה של המשחטה המתחרה.

ביום שלישי האחרון התקיים דיון בבית הדין של העדה החרדית ובהחלטת בית הדין לאחר חקירת חלק מעובדי המשחטה של הידורים נכתב:

1. בית הדין שמע טענות ומענות נגד המשחטות ולא מצאו כלל מיחוש בזה . והכל כשר ומהודר בכל החומרות והמנהגים כדת וכהלכה, וכל הטענות הוכחשו בפניו של שווימר זה לאחר המכתב שהוא כתב.

2. אם הרב שוימר אינו מקבל את הפסק של הבד"צ אין לו להמשיך להיות רב מטעמם במשחטת גלאט עוף.

בעקבות הפרשייה המסעירה, קרא האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בבית מדרשו להפסיק ולאכול את הכשר 'העדה החרדית', זאת עד לבירור הפרשייה.

גם בחוגים הקיצוניים יותר, החליטו לנצל את המומנטום ולקרוא להפסיק לאכול את ההכשר. במכתב שהוציא אחד מרבני 'אוהל שרה' - הרב אברהם חיים חשין, הוא קורא להפסיק ולאכול את ההכשר לאחר הליקויים החמורים שהתגלו בשבוע האחרון. הוא לא חושך את שבטו משיתוף הפעולה של העדה החרדית עם גומרים ציוניים, ותוהה במכתבו כיצד אפשר לאכול מהכשר המשתף פעולה עם גורמים ציוניים.






















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 92 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}