כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

צוות של וועדת חוץ ובטחון: "חוק טל נכשל"

וועדת משנה של וועדת חוץ ובטחון תגיש היום את מסקנותיה לגבי חוק טל ותקבע כי הוא נכשל כשלון חרוץ. חברי הכנסת החרדים, גפני וזאב סרבו לצרף חתימותיהם

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

וועדת משנה של וועדת חוץ ובטחון תגיש היום את מסקנותיה לגבי חוק טל ותקבע כי החוק נכשל כשלון חרוץ. הוועדה בדקה את יישום החוק בשנתיים האחרונות.

הוועדה, בראשותו של ח"כ פלסנר (קדימה) תגיש את מסקנות הביניים שלה ליו"ר וועדת חוץ ובטחון, על רקע החלטת הממשלה מהשבוע שעבר בעניין זה.

לחברי הוועדה יש גם מסקנות משלהם: על פי הצעתם, שליש מהחרדים ישולבו במסלול בגילאי 22-18 וישרתו שירות צבאי "משמעותי" כדוגמת מסגרות של הנח"ל החרדי ופרוייקט "שחר", ללא מסלול שירות מקוצר.

שליש נוסף יתגייסו לשירות לאומי אזרחי עם דגש על עדיפות למסגרות ממלכתיות וציבוריות המשרתות את כלל האוכלוסיה, ולא על שירות אזרחי בתוך הקהילה האזרחית. כיום, 68 אחוז מהחרדים המשרתים במסגרת שירות אזרחי עושים זאת בתוך הקהילה.

חברי הצוות שבדקו את יישום החוק וחתמו על המסקנות הם: יוחנן פלסנר (קדימה), איתן כבל (עבודה), משה מטלון (ישראל ביתנו), אריה אלדד (האיחוד הלאומי) וישראל חסון (קדימה). שני חברי הצוות החרדים, משה גפני (יהדות התורה) ןניסים זאב (ש"ס), סרבו כצפוי, לצרף את חתימתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}