כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'יתד' במתקפה על הגר"ע: "מחאה על החילול ה'"

"הכשרת אלפי הגיורים הרי זו עקירת התורה וההלכה", תוקף היומון, תוך הזכרת שמו של הגר"ע יוסף • הגר"מ שטרנבוך תקף את הגר"ע אישית בדרשת שבת • מבוכה בש"ס

'יתד' במתקפה על הגר"ע: "מחאה על החילול ה'"



ביום שישי, כאשר חתם נשיא מועצת החכמים הגר"ע יוסף על הכשר הגיורים שבוצעו בצה"ל, רצו בש"ס לקוות כי התוקפים אותם יירתעו. בכל זאת, הפעם מדובר לא במתקפה נגד הרב הראשי הגר"ש עמאר. הפעם המתקפה היא על החתום על כתב ההכשר: הגר"ע יוסף.

ליתר בטחון שחררו בערוצים השונים איומים מרומזים. אם 'יתד נאמן' יתקוף, אמרו, יקבל מלחמה שערה. "יש בידינו חומר בנושא תעשיית הגיור הליטאית, שיוכל לגרום ל'רעידת אדמה חרדית'", איימו.

כבר ביום שישי ניתן האיתות הראשון למלחמה הקרבה והולכת, שאת היקפה ותוצאותיה עדיין קשה לנבא. דקות אחדות לפני שבת הוצפו הריכוזים החרדיים בירושלים ובבני-ברק במכתב ישן, עליו חתומים גדולי ישראל, ואשר בהם גינוי תקיף נגד 'מכשירי הגיור'. אלא שעל החתימות הישנות - חתימותיהם של הגראי"ל שטיינמן, הגרי"ש אלישיב, הגר"ש וואזנר, הגר"ש אוירבעך, הגר"נ קרליץ, הגרמ"י לפקוביץ, הגר"ח קנייבסקי ורבנים נוספים - נוספה הפעם גם חתימתו של ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך.

"הננו להבהיר כי אין שום צד בהלכה שיועיל גיור כזה, והינו גוי גמור לכל דבריו, ואין שום נפקא מינה בין אם אביו ואמו גויים לבין אם אמו בלבד גויה. והכותב או אומר שכביכול יש בזה מקום לדון הינו מגלה פנים בתורה שלא כהלכה ואינו בר הוראה כלל", נכתב במכתב.

לסיום חותמים הרבנים בכאב וכותבים: "אוי לנו שכך עלתה לנו בימינו שצריך למחות על דברי הבל ורעות רוח אוי לנו מעלבונה של תורה".

חתימת הגר"מ שטרנבוך עוררה פליאה בקרב אנשי 'העדה', זאת לאחר שמדובר באחת מהפעמים היחידות בהן חותם רב מהעדה החרדית על מכתב יחד עם גדולי ישראל בציבור הליטאי.

בליל שבת, בדרשה הקבועה שבין קבלת שבת ל'מעריב', המשיך הגר"מ שטרנבוך באותו קו, כשהוא תוקף בחריפות, באוזני מאות איש שמילאו את בית הכנסת הגר"א שבהר נוף, את הגר"ע.

"היום נפל דבר בישראל. עובדיה יוסף יצא להתיר את גיורי צה"ל, דבר שהוא עקירת התורה והריסת ההלכה. וכל בית ישראל חייבים למחות על כך", אמר.

מקורב לבית הגר"מ שטרנבוך אומר, כי מדובר בפעם הראשונה, לפחות באופן פומבי ובפני קהל כה גדול, בה הרב מכנה את הגר"ע בשם 'עובדיה יוסף'.






"עולם התורה וההלכה הביע זעזוע וכאב עצום"

אלא שהבוקר כאשר פתחו ראשי ש"ס את עיתון 'יתד נאמן' (לא, הם לא חתומים עליו, חלילה וחס, אבל תסמכו עליהם שמישהו כבר דואג להעבירו לידיהם), הם שפשפו את עיניהם בתימהון: התברר להם כי מתקפת המודעות של ערב שבת הייתה רק ה'סיפתח'.

מתברר, כי למרות כל האזהרות, לא מהססים ב'יתד נאמן' לפתוח במלחמת עולם חרדית, שתהיה אולי העוצמתית ביותר מאז מלחמת תשמ"ט, שהפילה חללים רוחניים רבים.

"זעזוע ומחאה על החילול ד' באישור גיורי צה"ל", קובעת הכותרת של 'יתד נאמן', ומתחתיה גם הפירוט.

כותרות המשנה:

"הכשרת אלפי הגיורים שרובם ככולם לא קיבלו על עצמם עול תורה ומצוות כדין, הרי זו עקירת התורה וההלכה ומהווה גם סכנת התבוללות עצומה. דיינים מובהקים הדגישו: "גם ועדת הבדיקה שמונתה לבדיקת 'גיורי' הצבא קבעה כי ישנם פגמים חמורים ב'גיורים' אלו; אחד מראשי ה'מגיירים' הכריז כי בדיעבד אם 'מתגייר' לא קיבל ע"ע שמירת מצוות, ה'גיור' כשר; "בהדרכה לגיור הנעשית בצבא במכונים משותפים לקונסרבטיבים והרפורמים לומדים כפירה ממש, ושלאחר הליך ה'גיור' המתבצע באופן אורתודוקסי, ניתן לחיות כפי שיחפצו, לפי נוסח רפורמי או קונסרבטיבי, רח"ל; 'כיצד יתכן להכשיר 'גיורים' שנעשו ללא קבלת עול תורה ומצוות, תוך עקירת יסודות ההלכה! אסור לעבור ע"כ לסדר היום', מביעים הדיינים את מחאתם".

ובכתבה עצמה דברים מפורשים, גם נגד הגר"ע יוסף: "באורח תמוה ביותר, ביום שישי, נקבע ע"י הרב עובדיה יוסף שליט"א, במכתב שפורסם 'הגעתי למסקנה שעל פי ההלכה גיורי צה"ל תקפים ע"פ תורתנו הקדושה"...

וכאן מצוטטים "הדיינים המובהקים והוותיקים", ששמם כמובן אינו מצוין, מסכת של טענות הלכתיות נגד גיורי צה"ל. "יש לנו חומר כתוב שהם מלמדים שכאילו ביציאת מצרים לא היו ניסים, אלא, הכל נעשה על פי דרך הטבע, רח"ל...אבל שידעו כי הגיור עצמו לפי החלטת ממשלה צריך להיות אורתודוקסי, אך אין לזה כל מחייב לחייהם לאחר הליך ה'גיור' הטכני".

"לאור כך", קובע 'יתד נאמן', "עולם התורה וההלכה הביע זעזוע וכאב עצום על עקירת הלכות מפורשות מהשולחן ערוך, העלולים להביא בנוסף לסכנת התבוללות עצומה בעם ישראל. כזכור, מרנן גדולי ישראל זיע"א ויבלחט"א כבר קבעו כי ניתן לגייר אך ורק בבתי דינים קבועים וחשובים, בהרכבם של דיינים תלמידי חכמים ויראי שמים מובהקים".

לא ברור, בשלב זה, האם תצליח מחאתו של 'יתד נאמן' להשיג משהו מעשי בשטח. מה שברור כבר עכשיו הוא כי הם הצליחו להביך את ש"ס.

עד לרגע זה מתקשים בתנועה הקדושה לנסח תגובה מתאימה. כשימצאו את המילים - נעדכן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 212 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}