כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

איש הביטוח שהציל את המבוטח בביטוח חיים

ר' יוסף רפאלי, איש הביטוח ומתנדב 'איחוד הצלה' הציל את חייו של הלקוח שלו שנפצע באורח קשה • הניצול מר עובדיה סקאט: "לא ידעתי שחתמתי על ביטוח חיים כלול בתוכו שבמידה ואפצע בתאונה הסוכן יבוא להציל אותי"

איש הביטוח והלקוח הניצול
איש הביטוח והלקוח הניצול



ר' יוסף רפאלי ,מנכ"ל סוכנות הביטוח 'אינטר' ירושלים, אחד המתנדבים הפעילים ביותר ב'איחוד הצלה' ומד"א ירושלים, מוזעק מידי יום ביומו לטפל בעשרות קריאות חרום ברחבי העיר.

בערב חג סוכת האחרון התקבלה במכשיר הזימונית (ביפר) שלו קריאה על רוכב אופנוע פצוע קשה בשכונת גבעת שאול בירושלים. רפאלי לא חשב פעמיים ואץ למקום האירוע להעניק טיפול רפואי ראשוני לפצוע שהיה בסכנת חיים, כאשר אליו חוברים לאחר מספר דקות גם עוד 3 מתנדבי 'איחוד הצלה' ומד"א, כשלאחר הטיפול הראשוני פונה הפצוע לבית החולים במצב קשה מאוד.

"למחרת בבוקר" מספר ר' יוסף רפאלי ,"אני מקבל טלפון מאחד הלקוחות שלי ששואל אותי בתור מתנדב 'איחוד הצלה' ומד"א ,האם שמעתי על תאונה אמש בגבעת שאול שם נפצע אחיו שהינו גם לקוח שלי מר עובדיה סקאט ,מבעלי חנות 'הסטוקים' .האח ציין,כי לדברי הרופאים מצבו קריטי ונשקפת סכנה לחייו". השבתי לו "שהייתי ראשון במקום וככל הנראה מעוצמת הפציעה הקשה לא הצלחתי לזהות את אחיו-הלקוח שלי. "מאותו רגע של קבלת הטלפון" משחזר רפאלי, " שמרתי כל העת על קשר הדוק עם בני משפחה ועקבתי אחר מצבו של סקאט ".

בשבוע האחרון קיבל רפאלי טלפון מעובדיה סקאט שבישר לו שבחסדי שמים הוא משתחרר מבית החולים לביתו לאחר שהיה מאושפז במשך כמעט ארבעה חודשים בהם היה כחודשיים בסכנת חיים.

מיד עם שחרורו ביקש סקאט להיפגש עם ר' יוסף רפאלי בכדי להודות לו שבזכות תושייתו המהירה להגיע למקום התאונה והענקת טיפול רפואי ראשוני חייו ניצלו.

במהלך המפגש שהיה מלווה בנחלי דמעות הודה מר סקאט לר' יוסף רפאלי ,ואמר: "אין בפי מילים להודות ולהכיר לך טובה על מעשיך שבזכותך חיי ניצלו. .כאשר הוא מוסיף בבדיחות, לא ידעתי שכאשר חתמתי אצלך על ביטוח חיים כלול בתוכו גם סעיף שבמידה ואפצע בתאונה תבוא להציל אותי. בעקבות המקרה האישי שלי אני מבין את חשיבותו ונחיצותו של ארגון 'איחוד הצלה-הארגון ההתנדבותי הגדול בישראל להצלת חיים וברצוני לתרום תרומה גדולה של אלפי שקלים לטובת קניית ציוד רפואי מתקדם ".

ר' אלי ביר, נשיא 'איחוד הצלה', אמר במפגש המרגש: אנשים כמו יוסף רפאלי הם דוגמא ומופת לכל המתנדבים."כולם צרכים ללמוד מיוסף איך מתמסרים להצלת חיים, אומר ביר. "הוא סמל לאדם שתורם למען הקהילה למרות עיסוקו הרב בעבודתו כאיש ביטוח".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}