כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

רוח גבית לבחירות? אישים וח"כים רצים קדימה

משב רוח מרענן פוקד את 'קדימה', שמעבה את השורות בעוד ועוד מפורסמים • אליק רון, דן חלוץ, יעקב פרי, גלעד שרון וגם אישים מ'העבודה': עמיר פרץ ואיתן כבל • ריח הבחירות?

עמיר פרץ. צילום: פלאש90
עמיר פרץ. צילום: פלאש90



בעוד 'העבודה' מנסה לאחות את השברים, לעצור את ח"כ דניאל בן סימון מלפרוש ולהקים סיעת יחיד, הולכת 'קדימה' וצוברת תאוצה, דווקא מהכיוון השמאלי, ומציגה פנים של 'מפלגת העבודה' החדשה, כאשר כבר היום חברים בה רבים מפורשי 'העבודה', ואליהם מצטרפים אישי ציבור נוספים מהמפלגה ומהשמאל.

בימים האחרונים, אחרי חודשים של התלחשויות, ולמרות שלא הודה בכך רשמי, נראה כי מדובר בהחלטה סופית: ח"כ עמיר פרץ, מי שהיה לשעבר יו"ר מפלגת העבודה, 'יערוק' לקדימה לקראת הבחירות הבאות. פרץ, בטקטיקה מחוכמת, השחיל פנימה ל'קדימה' הרבה מאנשיו והכין לעצמו תשתית לכניסה עתידית שלו לשורות המפלגה.

בשיחה עם אתר YNET לא אישר פרץ את המידע, שפורסם שם לראשונה, אך מקורביו הודו כי פעילים שלו התפקדו לקדימה, תוך שהם נוטשים את מפלגת העבודה. אגב, יש דיבורים, עדיין בלתי מאומתים, גם על אפשרות שח"כ איתן כבל יעבור לקדימה. גם לכך אין אישור רשמי, אך רמזים רשמיים יש גם יש: דיבורים על טפסי התפקדות שנלקחו, על ידידים רבים שיש לכבל במפלגת קדימה ועוד.

פרץ, ואולי גם כבל, מצטרפים לסוללה של אישים, שהתפקדו בתקופה האחרונה ל'קדימה'. ביניהם, אליק רון, שהתפקד למטה המפלגה בפתח-תקווה.

בימים האחרונים התפקד גם ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, שהגיע בעקבות דן חלוץ, מי שהיה הרמטכ"ל ה-18 של צה"ל.

גם גלעד שרון, בנו הצעיר של מייסד המפלגה, אריאל שרון, הצטרף לשורות 'קדימה', לאחר שהתייעץ עם מקורביו, הפרסומאי ראובן אדלר וח"כ שי חרמש. בעבר, גם כשכיהן אביו כראש ממשלה, נמנע גלעד מלהתערב בנושאים הפוליטיים בצורה רשמית, והותיר את הזירה לאביו ולאחיו עמרי.

ובעבודה מבוכה: "אני לא מסוגל יותר לשבת איתם"

במפלגת העבודה שוררת מבוכה רבה בעקבות הפרסומים האחרונים. מזכ"ל מפלגת העבודה, חיליק בר, מיהר לשגר מכתב ליו"ר המפלגה, אהוד ברק, כשהוא דורש ממנו לפעול ולקבוע מועד לכינוס ועידת המפלגה, בהתאם לחוקת המפלגה.

"עליך לשים קץ לסאגה הזו ולפעול לכינוס הוועידה בהתאם לכללים", כתב. ברקע עומד הלחץ של השרים אבישי ברוורמן ויצחק הרצוג, הדורשים כינוס כדי לקבוע מועד לפריימיס וכדי לדון בהישארותה של המפלגה בממשלה.

את השבוע המביך של מפלגת 'העבודה' פתח ח"כ דניאל בן-סימון, שפנה לחברי הסיעה בישיבתה, בבקשה לאשר לו פרישה בהסכמה. "אני לא מסוגל יותר לשבת איתם", אמר, והודיע כי הוא מתכוון להקים סיעה עצמאית בכנסת. יו"ר התנועה בירכו על כך, גם יו"ר הסיעה, שלום שמחון, חתם לו בהסכמה. אבל כדי לפרוש, הוא צריך את הסכמת כל חברי הסיעה, וזו לא תינתן לו, כך נראה.

מי שמיהר לצאת נגד המהלך היה שר התמ"ת, בנימין פואד בן-אליעזר, שסירב נחרצות לצרף את חתימתו להסכמה לפרישה. בן סימון כעס, טען שבשיחות שלו עם פואד הבטיח לו האחרון שלא יעמוד בדרכו. "מבחינתי הפור נפל", אמר, והבטיח להביא את הנושא גם בשבוע הבא לישיבת הסיעה.

"באתי לפוליטיקה מתוך אמונה שאפשר לשנות אבל לא תיארתי לעצמי שזה לא כמו מאמר בעיתון שאתה כותב והולך לישון. זה תהליך שיכול להימשך שנים. נתתי אמון בנתניהו שדיבר על תהליך מדיני ונתתי אמון באהוד ברק. שניהם אמרו: נקדם את השלום. אלא שבניגוד לאחרים אני הקצבתי לעצמי זמן וקבעתי תאריך יעד למימוש ההבטחות. משפג תוקפן החלטתי שאני לא ממשיך בעבודה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}