כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"יהודי אמריקה חיים בסכנה" • ההוכחה של הרבי מבעלזא

לאחר 'תהילים' לרפואת האדמו"ר מויז'ניץ, חגגו חסידי בעלזא את 'יום ההצלה' • "שלום חם הביא להתבוללות ושואה", אמר האדמו"ר • תמליל השיחה • ויש גם וידיאו

האדמו"ר מבעלזא נושא דברים ב'יום ההצלה'. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מבעלזא נושא דברים ב'יום ההצלה'. צילום: בחדרי חרדים

'יום ההצלה' של האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא ואחיו הרב מבילגוריא מידי הנאצים הארורים, נחגג אמש (ד) בשירה וזמרה, ברוב פאר והדר, בהיכל הטישים הגדול של בעלזא בירושלים.

המעמד המרגש החל באמירת פרק תהילים לרפואת האדמו"ר מויזני'ץ, חמיו של האדמו"ר מבעלזא, המאושפז בבית החולים.

הנאום שנשא האדמו"ר הוקדש ברובו לנושאים תורניים והלכתיים, ובין היתר גם עסק בנושאים אקטואליים חמים, ובהם היחס בין ישראל למדינות חו"ל.

'בחדרי חרדים' מביא את התמליל - בתרגום מיידיש, לטובת הגולשים.

"למרות הקשיים עם שונאי ישראל הגרים סביבנו, יש יתרון בכך. כי המדינות סביבנו ראו שהדבר הכי טוב מבחינתם הוא לעשות שלום עם היהודים. למרות שהשלום הזה הינו שלום קר, אבל השלום הזה הינו באמת טוב לאחינו בני ישראל. אין מלחמות באזורנו, ואלו הן התוצאות של שלום קר. לא מתחבקים אתם, אין חשש ח"ו שיגיעו למצב שיהודים ישתדכו אתם, הלוואי ונזכה שכל המדינות וכל העמים הגרים מסביבנו יעשו איתנו שלום קר.

"למה אנו אומרים כל זאת? הנושא הזה חמור ורע למאוד. מה שאנו שומעים, מה שהולך מסביב העולם איפה שישנו שלום חם בין המדינות, היהודים והגויים מתחברים רח"ל, מתבוללים אתם, וזה הכל בגלל ששורר שלום חם בין המדינות ומדי טוב לכולנו. שהשם ישמור אותנו מכזה שלום חם.

"ככה היה בספרד לפני הגזירות ולפני שגרשו את היהודים. ככה היה בגרמניה לפני השואה הנוראה. היהודים הרגישו מאוד בנוח, ממש כחברים עם הגויים רח"ל, והתוצאות האלה הביאו לחורבן הכפול - חורבן ברוחניות, שהיהודים והגויים התבוללו ביחד, וחורבן בגשמיות שהתחוללה שנאה תהומית בקרב הגויים, ובסוף הביאה לבני ישראל את החורבן הנורא שלא היה כמותו.

"בכל זאת הצער והכאב הוא כה גדול, בגלל שהיהודים החלשים הביאו לזה שהיהודים החזקים יראי ה' גם הם היו חלק מהחורבן הנורא, ועברו צרות ויסורים קשים, שהמוח אינו יכול לסובלם, ונענשו באותו מידה כמו היהודים שהתחברו עם הגויים רח"ל. ובזה יכולים לראות שהיהודים החלשים ביותר שאינם יודעים מהי שבת, מהו אוכל כשר, ואינם יודעים בכלל מאידישקייט, אעפ"כ יכולים להביא צרות צרורות וחורבן נורא למעלה מהשגותינו, לא רק לעצמם אלא לכל ישראל, והם גרמו לזה. מזה אנו יכולים לנסות ולהבין במקצת, באיזו סכנה היהודים חיים כיום באמריקה ובשאר מדינות.

"כולנו תקווה ומתפללים שזכות לימוד התורה ומעשי הצדקה והחסד של בני ישראל, יגנו על כל אחינו בני ישראל בכל אתר ואתר בין בארץ ישראל ובין בחוץ לארץ איפה שיהודים גרים", סיים האדמו"ר את דבריו הנרגשים - ומקהלת החסידות פרצה בניגוני הודאה לקב"ה.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}