כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בזירה נותרו שני שחקנים: 'יתד' מול הגר"ש עמאר

'הארץ' מדווח כי הגר"ש עמאר נוטה לא לאשר את גיורי צה"ל, אבל מקורביו טוענים: "להד"ם, ימצא פתרון" • המפלגות החרדיות נטשו את המאבק, וח"כ דוד רותם כבר מכין שמפניה

הגר"ש עמאר. צילום: יעקב כהן
הגר"ש עמאר. צילום: יעקב כהן



ביום שלישי הקרוב מתעתד ח"כ דוד רותם מ'ישראל ביתנו' להעלות לדיון בוועדת חוקה חוק ומשפט שבראשותו את חוק הגיור הצבאי. המפלגות החרדיות יודעות על כך, אבל מגיבות באדישות רבה. את 'יהדות התורה' הנושא המטריד מעולם לא עניין יתר על המידה, וש"ס, שבחשה בו ונכוותה, הכריזה על אסטרטגיה חדשה: "שהאשכנזים יטפלו".

המדיניות החדשה הזו, אגב, מתבצעת לאחר הוראה מפורשת מפי הגר"ע יוסף. מאז ניתנה ההוראה, שימו לב לשינוי המיידי בסדר יומה של המפלגה: הרבה נושאים חברתיים, אפס נושאים שבדת - חוק הדיור, האפליה בסמינרים, משבר המים, רשויות מקומיות, הכול חוץ מחוקים שמקוממים את הציבור החילוני ואת כלי התקשורת, וממילא אינם מביאים לאיש כל תועלת.

אז מי בכל זאת נלחם כיום את המלחמה על חוק הגיור הצבאי? - כמה מפתיע, אבל בזירה נשארו שני שחקנים: 'יתד נאמן' מול הגר"ש עמאר. בעוד היומון המפלגתי של 'דגל התורה' מרבה לתקוף את הראשון לציון, מנסה הרב למצוא פתרון שיתאים לכל הצדדים.

עד כה, ללא הצלחה.

מקורבי הגר"ש עמאר: "הבעיה תיפתר בפשרה"

בידיעה שפורסמה היום על-ידי העיתונאי יאיר אטינגר מ'הארץ', כתב אמין, נאמר: "על רקע לחץ מצד גורמים שמרניים בציבור החרדי, ועדת הרבנים שמינה הרב הראשי שלמה עמאר כדי לספק פתרון למשבר בתוך מסגרת הרבנות, נוטה שלא לאשרר באופן גורף את אלפי הגיורים הצבאיים הנמצאים במחלוקת". וכשהוא כותב "גורמים שמרניים", הוא מתכוון, מן הסתם, ל'יתד נאמן' ושות'.

אך בעוד אטינגר סבור כי העברת הסוגיה לזירה המשפטית והפוליטית, "לא צפויה לתרום ליציבות בקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו", נעדכן אותו כי היציבות תישמר, שכן אין למפלגות החרדיות שום כוונה להיכנס לעובי הקורה הבעייתית הזו, ובטח שלא להיפרד מכסא עור הצבי הממוקם היום סביב שולחן הממשלה.

אמור מעתה: מי שיכריע מה יעלה בגורל הגיורים בצה"ל, כולל גיורים שבוטלו בכמה ערים בארץ ותלויים בבג"צ, היא הכנסת ובסופו של דבר בית המשפט העליון.

בעוד ימים אחדים נדע האם הדיווח של אטינגר נכון, שכן הוועדה, בה חברים הדיינים הרב נסים בן שמעון, הרב שמעון אליטוב והרב אהרן דרשוביץ, אמורה להגיש את מסקנותיה בקרוב.

נכון להיום, מקורבי הרב עמאר שוללים מכל וכל את הידיעה ואומרים לנו: "חכו ותראו, הוועדה כן תאשר למפרע את גיורי צה"ל והבעיה תגיע אל פתרונה בדרך של פשרה".

לעצם העניין, הם מוסיפים כי בדקו ומצאו כי 30% בלבד מקרב חיילי הצבא המבקשים להתגייר אכן מקבלים את תעודת הגיור, בעוד הנתון בגיורים של הרבנות מדבר על כ-70%. "מה גם שאי אפשר לומר על חיילים בגיל 18-19-20 שמבקשים להתגייר כדי להינשא ליהודיה".

'יתד נאמן' הוריד הילוך

מה שברור הוא שאין בכוונת ראש הממשלה להתערב בנושא, וכי אם יעלה החוק להצבעה בקריאה ראשונה – יצביעו ח"כי הקואליציה תחת חופש הצבעה, מה שמבטיח רוב מוחלט לחוק.

עוד דבר ברור: דוד רותם אינו מתכוון לוותר בנושא וסיעת 'ישראל ביתנו' נחושה לקדם את החוק - הנדוניה שלה לקראת הבחירות, תהיינה מתי שתהיינה.

המעניין הוא כי בימים האחרונים נטש 'יתד נאמן' את המאבק, וכמעט ואינו כותב עליו, והזירה עברה למלחמת פשקווילים ברחובות הערים החרדיות. "יתד נאמן קלט שהוא רק משניא את עצמו על כלל הציבור בבואו להילחם ברב עמאר", אומרים גורמים, שכדי שלא להסגירם לא נאמר לאיזה צד הם מקורבים.

"גם ככה הציבור בכלל, ואפילו חלקים גדולים בקרב הציבור הליטאי, אינם מכניסים הביתה את העיתון ואינם רואים בעין יפה את מלחמותיו נגד חצי עולם", הם מוסיפים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}