כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אושרה הפשרה בפרשת כשרות הג'לטין: שטראוס תשלם מיליונים

אושר הסדר הפשרה לפיו חברת שטראוס תעניק מוצרים בשווי של מעל שמונה מיליון שקל למוסדות דת וישיבות, לאחר תביעת מיליונים בטענה כי הג'לטין שהוכנס למוצר כ"כשר" לא היה כזה

אושרה הפשרה בפרשת כשרות הג'לטין: שטראוס תשלם מיליונים

לפני מספר שנים התחוללה סערה בציבור הדתי בעקבות גילוי ג'לטין במוצרי החלב של חברת שטראוס. לבית המשפט הוגשה תביעה ייצוגית, וכעת אושר הסדר הפשרה לפיו החברה תעניק מוצרים בשווי של מעל שמונה מיליון שקל למוסדות וישיבות.

הסערה החלה בשנת 2006 לאחר שהתגלה חשש למוצרים לא כשרים במעדני שטראוס. נטען כי החברה החדירה ג'לטין מעצמות בשר בקר במוצרי המילקי ומעדן דניאלה. עם פרסום הפרשה הוגשה תביעה ייצוגית על סך 12 מיליארד שקל, בטענה כי החברה הטעתה את ציבור הצרכנים הדתי.

שטראוס הודתה בממצאים ומסרה כי המילקי אכן מכין ג'לטין המופק מעצמות יבשות וגרוסות של בהמות. החברה מסרה עוד כי מזה שש שנים אין ג'לטין במילקי.

על פי הסכם הפשרה, החברה תעניק לכל צרכניה הנחה של 12% - ברכישת מילקי במשך 30 יום במהלך שנתיים. התקופה תתחלק ל-15 יום כל שנה. שטראוס תהא מחוייבת לפרסם שההנחה במוצרים היא בעקבות הסכם הפשרה.

שטראוס גם תתבקש לתרום כ-500 אלף שקל למחלקות ילדים בבתי חולים בפריפריה, ובנוסף, לבקשת התובעות, שטראוס תתחייב להעניק מוצרי חלב בשווי 6 מיליון שקל למוסדות לימוד דתיים, בהם ישיבות, עמותות הסעדה או מועדוניות של ילדים המספקות מזון כשר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}