כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"כל מה שטוב בעולם ראיתי בעולם החרדי" • סיפור מרגש

מוטי (שם בדוי), נולד כפלסטיני ועבד בבתי חרדים ובישיבות, הוקסם - והתגייר אצל דיין מ'העדה החרדית' • אבל הרבנות אינה מכירה בגיור - והוא נאלץ להסתתר • גם להאזנה

טקס גיור של הרב פראנק. צילום: מנחם כהנא
טקס גיור של הרב פראנק. צילום: מנחם כהנא



מוטי (שם בדוי), בן 24, נולד בכפר פלסטיני וגדל כילד ערבי לכל דבר. כבר בגיל צעיר, כפי שמקובל בעולם ממנו הגיע, החל לעבוד לצורך פרנסתו. הוא עבד בבתים בשכונות החרדיות, ובמספר ישיבות בירושלים.

אט-אט החל להכיר את הניואנסים של הציבור החרדי, ראה את התפילות ואת סדרי הלימוד בעולם הישיבות, את סדר יומו של אדם חרדי - ולאחר מספר שנים, החליט לעשות את הצעד: להתגייר ולהכיר את העולם מבפנים. להיות יהודי חרדי.

בעזרת אנשים מוכרים בציבור החרדי, לפעמים גם בעזרת אברכים אשר למדו בישיבות בהן עבד, החליט לחפש בית-דין שיגייר אותו גיור הלכתי למהדרין. אך למרבה הפלא, לא היה מי שהסכים.

הטענות השונות, בניהן בעיות ביטחוניות, מנעו ממוטי את הגיור בו חשק.

בתום לב, כמעט אחר ייאוש, הוא פנה לרב פראנק, מדייני 'העדה החרדית' בירושלים - שם מתנערים מהגיורים שהוא מבצע - שביצע את הגיור והפך את מוטי ליהודי כשר. לאחר מכן, מתוך רצון להפוך לאזרח ישראלי, פנה מוטי לרבנות הראשית, בבקשה לקבל תעודת גיור, כדי שיוכל לגשת למשרד הפנים.

אך שם נפלה בקשתו על אוזניים אטומות.

בראיון מיוחד ובלעדי עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של 'קול ברמה', תיאר מוטי את תהליך הגיור, ואת הסיטואציה הקשה בה הוא נמצא כעת.

על ההיכרות עם העולם החרדי הוא מספר: "ראיתי את העולם החרדי כבר בגיל 15 ו-16, הייתי מסתובב בשכונות החרדיות, בבתים החרדים, בישיבות - שם עבדתי. ראיתי אנשים בני תורה ושומרי מצוות. לאחר מכן, החלטתי להתגייר.

"ראיתי את הדבר האמיתי. עברו עליי דברים טובים. כל מה שטוב בעולם הזה ראיתי בעולם החרדי".

על המציאות העגומה בה הוא נמצא, כאשר הוא שוהה לא חוקית בישראל, אמר מוטי: "אני מבין שאף אחד בעולם לא חי את ההרגשה הזאת. אני לא חי בקרקע ולא חי באוויר. אני נמצא בדירת מסתור. אסור שיידעו איפה אני".

מה הגיבו שר הפנים והגרש"מ עמאר?

ב'קול ברמה' ביקשו את תגובות שר הפנים והרב הראשי הספרדי, הגרש"מ עמאר.

משר הפנים נמסר בתגובה: "סיפורו נוגע מאוד לליבי. בוודאי שאשעה הכל כדי לסייע לו, מדובר ביהודי שהתגייר, אך בשל פרוצדורה מנהלתית לא ניתן עדיין לתת לו אזרחות קבועה, בשל הבעיה שהוא נמצא בה. אני שוקל בחיוב להעניק לו בימים הקרובים אשרת שהייה לתקופה של מספר חודשים - במהלכם נוכל לעזור לו.

"הוריתי לאנשי משרדי לקחת את הנושא לטיפול אישי ומהיר, כדי שנוכל לבשר לו בשורות טובות בקרוב. אני מודה לכם על העלאת הנושא".

מלשכת הגרש"מ עמאר נמסר בתגובה: "מאחר והתגלו מספר בעיות בשנים האחרונות עם הגיורים שעושה הרב פראנק, לא אושר הגיור של הפונה על ידי הרבנות הראשית. עם זאת, ולנוכח סיפורו היוצא דופן של הפונה, יובא התיק בעינינו לדיון חוזר בפני הראשון לציון שיקבע את עמדתו בנושא בקרוב".




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}