כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ירושלים של זהב, אבל מה עם כסף?

ראש עיריית ירושלים מאשים: "צרכי הבירה גדלים, אבל הממשלה לא מגדילה תקציב" • גפני מצטרף לכל מילה, אבל ח"כ שנלר מזכיר: בוקר טוב לכם, התקציב כבר עבר

אין קמח. הכניסה לבירה
אין קמח. הכניסה לבירה

הבוקר (ד) התכנסה ועדת הכספים לדיון מיוחד בנושא עיר הבירה ירושלים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי אין עוד מדינה שמאפשרת שמצבה של עיר הבירה שלה יהיה כה קשה. לדבריו, מענקי הבירה בשנים האחרונות נותרו כשהיו, בעוד מטלות העיר גדלו בשיעורים ניכרים.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הביע אופטימיות לגבי יכולת העירייה בראשותו לחולל בה שינוי, אך טען שעל המדינה להיות שותפה מלאה לקידום העיר.

לדבריו, בשנה האחרונה, העמיסה המדינה למעלה מ-100 מיליון ₪ ע"י הגדלת הפטורים מארנונה עד לרמה של 550 מיליון ₪ בשנה עקב מדיניות עידוד העברת עסקים לעיר. ברקת הציג שחיקה מתמדת בסיוע הממשלתי לירושלים (מענקי איזון ומענק עיר בירה) מ-269 מיליון ₪ בשנת 2000 (12.87% מתקציב העירייה) ל-185 מיליון ₪ בלבד ב-2010 (5.14% מתקציב העירייה).

"ירושלים איננה עוד עיר ואיננה רק בירת ישראל, כי בירת העם היהודי לדורותיו", אמר ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), שיזם הצעת חוק לפיה יינתן מענק שנתי לירושלים בגובה 10% מתקציבה השנתי ואף טען כי כל הסיעות היהודיות בכנסת תומכות בהצעתו.

ח"כ יעקב אדרי מ'קדימה' העיר, ובצדק, כי הדיון על ירושלים, צריך היה להתקיים לפני אישור התקציב וכי עתה, הוא במידה רבה חסר תוחלת. לדבריו, הוא מאוכזב, שכן ציפה כי "ממשלת ליכוד ימין תחזק את מעמד העיר, אך קרה בדיוק ההיפך".

בסיומו של הדיון, התקבלה החלטה, לפיה: ועדת הכספים של הכנסת קוראת לראש הממשלה ושר האוצר לתת מענקים לירושלים, שיהיו תואמים את התפתחותה הדמוגרפית ואת גידול המטלות של העירייה. הוועדה אף קראה לפצות את העיר על עשור של שחיקה במענקים הממשלתיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}