כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ה'אלטער' של פוניבז' • ציון אלבז ז"ל

למעלה משלושים שנה ישב ציון אלבז ז"ל על ספסלי ישבת פוניבז' והגה בתורה • לפני כשבועיים התמוטט, והבוקר החזיר את נשמתו לבוראה • הלוויתו תצא מהישיבה • דמעות לזכרו

ה'אלטער' של פוניבז' • ציון אלבז ז"ל

אבל בישיבת פוניבז': הבחור החשוב ר' ציון אלבז (55) ז"ל, מותיקי תלמידי ישיבת פוניבז', הלך לעולמו לאחר שבועיים בהם היה מאושפז בבית החולים.

לפני כשבועיים התמוטט ואושפז בבית החולים 'תל השומר'. הרופאים עשו ככל אשר לאל ידם לשפר את מצבו, אך מצבו הרפואי הוגדר כקריטי.

בישיבה נתלו שלטים להתפלל לרפואת ציון בן עיזה, ותפילות רבים רבות נערכו לרפואתו, אך הבוקר (ד') השיב את נשמתו לבוראה.

בחור מהישיבה סיפר הבוקר (ד') ל'בחדרי חרדים' כי מצבו הבריאותי החל להידרדר כבר לפני מספר שנים, לאחר אירוע לבבי שקיבל, ומאז הלך מדחי לדחי, עד לפטירתו המצערת הבוקר.

בחור נוסף מספר: "ציון היה בחור טוב לב שכל חפצו ותשוקתו לאורך השנים הייתה אך ורק לעסוק בתורה. התמדתו היתה לשם דבר בישיבה. גם בזמנים קשים לא פסיק פומיה מגירסה. כל ימיו היה אוהב שלום ורודף שלום ותמיד היה מקדים שלום לכל בחור, גם לכאלה שהיו צעירים ממנו בהרבה.

"תלמידי הישיבה התענגו תמיד לשמוע ממנו סיפורים ועובדות מראש הישיבה הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל ממנו עוד זכה לשמוע שיעורים. בשנים האחרונות, ישן בפנימייה בקומה גבוהה, ולמרות הקושי הרב, היה יורד לכל התפילות. כל הבחורים בישיבה ידעו על דקדוקיו במצוות, עליהם היה מוסר את נפשו, פשוטו כמשמעו.

מסע הלוייתו בשעה 19:45, מרחבת ישיבת פוניבז'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}