כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אלעד: פרוש 'חטף' מכות, המשטרה מתחילה לטפל

עשרות תלונות תושבים על מכות שספגו מנערי-שוליים - לא הועילו. עד שסגן ראש העיר 'חטף' • פרוש: "לא תמיד חייבים להתלונן" • המשטרה: "יש לנו מידע מודיעיני"

חטף. ישראל פרוש
חטף. ישראל פרוש



תושבי העיר אלעד סובלים במשך תקופה ארוכה מנחת זרועם של נוער השוליים המסתובב בעיר ומכה עוברי אורח על לא עוול בכפם.

התגרות בינם לבין תושבי העיר מתרחשות בעיקר בליל שבת כאשר אברכים תמימים חוזרים לביתם מלימוד בבית-הכנסת או מאירועי ה'שלום זכר'.

התושבים פנו לא פעם לעירייה, שהבטיחה לטפל בתופעה הקשה, אלא שבשטח, דבר לא השתנה.

השיא נרשם בליל שבת האחרון, כאשר מספר תושבים, אברכים חסידיים, הוכו על ידי נוער השוליים ללא כל סיבה. התושבים המתגוררים בסמיכות למקום התגרה, ירדו מבתיהם וניסו לברר את פשר המהומה.

התשובה של נוער השוליים הייתה מפתיעה, אך כמובן לא סיפקה את התושבים: "החסידים עשו טעויות חמורות נגדנו ברחבי העיר ועל כך הם צריכים לשלם".

בעקבות כך הגיעו מספר תושבים לתחנת המשטרה המקומית והגישו תלונה נגד אותם נערים פורעים, שזהותם ושמם לא ידוע.

סגן ראש העיר, ישראל פרוש, ניסה עוד באותו היום להגיע עם הנערים להסדר. הנערים, שהיו בטוחים כי פרוש בא על מנת להתריס ולאיים עליהם, פתחו נגדו בשיטה הידועה. הם היכוהו נמרצות וחבטו בו באגרופים.

פרוש לא נשאר אדיש - והגיש תלונה במשטרה נגד הנערים, תלונה שהצטרפה לתלונתם של התושבים.

המרכז המסחרי בעיר. מרבית אירועי התקיפה אירעו כאן צילום: המרכז המסחרי בעיר. מרבית אירועי התקיפה אירעו כאן
המרכז המסחרי בעיר. מרבית אירועי התקיפה אירעו כאן


תופעה מצויה

היום (ד) עצרה משטרת אלעד שני נערים, קטין בן 16 והשני בן 18. לטענת השוטרים, הם מתכוונים למצות עם הנערים את הדין ולהפסיק את ההתפרעויות בעיר.

מפקד נקודת אלעד רפ"ק רונן סבן מסר בתגובה: "בעקבות פניית ראש העיר וסגנו, בוצעה פעילות מאומצת במישור המודיעיני, פעילות שהביאה בסופו של דבר למעצר בגיר וקטין, לאחר שהבגיר קשר את עצמו למקרי תקיפה שונים בעיר והקטין עדיין ממשיך להכחיש קשר לאירועים".

ישראל פרוש אומר ל'בחדרי חרדים': "אם מכים נציג ציבור, זה לא אומר שצריך לרוץ להתלונן, אבל כשהתופעה הזאת מצויה בקרב כל הציבור בעיר ושבוע אחר שבוע אנחנו שומעים על מקרים מסוג אלו, ודאי שצריך למחות ולהגיש את התלונה. זאת בתקווה שהדבר יצליח למגר את התופעה".

יצויין, כי ניסיון להקמת ועד רבנים שירכז תחתיו את כל נושאי מפגעי הנוער בעיר הוכשל דווקא על ידי הפלג החסידי בעיר, בטענה שהוועד יוקם ויהיה באחריות רבני העיר ולא בשליטת הרבנים החסידיים.

ביום שני, שעבר נעשה ניסיון להקמת ועדת רבנים חסידית אותה ניסה להוביל פרוש עצמו. המפגש נערך בבית ראש העיר, יצחק עידן, אך עד לשעה זו המהלך לא הניב פירות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}